Monika
Dobrý den, moje sestra po druhé spadla do závislosti na pervitinu. Nevím, jak jí mám pomoci, bez 4-denní dávky není schopná fungovat. Při tom sama tvrdí, že by se závislosti chtěla zbavit. Prosím o radu, na koho se mám obrátit???

Odpověděl:
Zdravím vás, pokud má vaše sestra skutečně zájem se svou závislostí něco dělat, bylo by nejlepší, kdyby se obrátila na nejbližší Kontaktní centrum. Pomohou jí detox i léčbu zprostředkovat a může s nimi probrat i své představy o typu léčby, aby tentokrát byla větší šance, že povede k dlouhodobé abstinenci. Pakliže by se k tomu sestra stavěla nějak vlažně nebo o léčbu zatím neměla zájem, doporučila bych, abyste se zašli poradit vy, jako rodina. Většina Kontaktních center poskytuje pomoc a poradenství také rodinám a blízkým závislých. Mohli byste v klidu probrat, jak sestru motivovat ke změně a získali byste také podporu pro sebe v nelehké situaci, ve které se nyní nejspíš nacházíte. Seznam Kontaktních center dle regionů najdete na stránkách www.drogy-info.cz vpravo v rubrice Mapa pomoci nebo na stránkách www.drogy.net v rubrice Kontakty. Přeji hodně štěstí vám i sestře.