drogy a těhotenství
Patrície
moc děkuji za odpověď, jenže teď jsem zjistila, že jsem v sedmém týdnu těhotenství. Jeden pan doktor od Apolináře, mi řekl, že detox v těhotenství nedělá, že hrozí potrat. Co si o tom myslíte vy? Mám tedy zůstat na substituci celé těhotenství, nebo mám pomalu vysazovat sama. Nebo vysadit úplně naráz. Vůbec nevím. Moc děkuji za odpověď

Odpověděl:
Dobrý den, Patrície. Pan doktor od Apolináře měl samozřejmě pravdu. Při vysazení opiátů v těhotenství hrozí potrat. Takže sama si subutex rozhodně nevysazujte. Nevím, zda vám subutex píše lékař v některém ze substitučních center či zda si ho opatřujete na černém trhu. Ale v zájmu vašeho zdraví a zdraví dítěte je potřeba, abyste do takového programu docházela. Lékař vám může adekvátně upravit a snižovat dávkování po dobu těhotenství. Rovněž, pokud budete v takovémto programu, zabráníte tomu, aby vám dítě bylo po porodu odebráno. Protože pokud berete subutex nelegálně, se vší pravděpodobností se tak stane. Také by bylo velice dobré chodit ke gynekologovi, který má s problematikou závislých matek zkušenost a ve své péči to zohledňuje. Po porodu existují možnosti léčby závislosti, kterou budete moci absolvovat i společně s dítětem. V případě, že budete v některém ze substitučních programů, nebude problém si ji domluvit už před porodem. Vzhledem k tomu, že jste kontaktovala Apolinář, předpokládám, že je pro vás Praha dostupná a posílám vám příslušné kontakty. Tak si je co nejdříve obvolejte a dejte vědět, jak jste pochodila. Držím vám palce, ať to dobře dopadne a zase se ozvěte. Gynekologie: MUDr. Tomáš Binder Gynekologicko-porodnická klinika 2. LF UK a Fakultní nemocnice Motol, Prenatální poradna (Ambulance se nachází v 5.patře, uzel A) V Úvalu 84, 150 06 Praha 5 Tel.: 224 434 272 www.fnmotol.cz Substituční centra: Praha 5, Fakultní nemocnice Motol Substituční léčba-Subutex V Úvalu 84, Praha 5 telefon: 224 436 901 prim. MUDr. Jiřina Hobstová, CSc. Praha 1, Psychiatrická ambulance Substituční léčba-Subutex Spálená 12, Praha 1, 110 00 MUDr. Hana Zalabáková Praha 2, Všeobecná fakultní nemocnice, oddělení pro léčbu závislostí Substituční léčba-Subutex Apolinářská 4, Praha 2, 128 00 telefon: 224 968 207 MUDr. Vladimíra Zenahlíková Praha 8, Psychiatrická léčebna Substituční léčba-Subutex Ústavní 91, Praha 8, 181 02 telefon: 284 016 141 fax: 284 016 595 Mgr. Jan Pomykacz http://www.plbohnice.cz Praha 1, Centrum ambulantní detoxifikace a substituce Substituční léčba-Subutex SANANIM, o.s. Spálená 12, Praha 1, 110 00 telefon: 222 924 245 Léčba závislosti - matky s dětmi: Ambulantní: Denní stacionář o. s. SANANIM Janovského 26, Praha 7, 170 00 telefon: 220 803 130 PhDr. Ilona Preslová, http://www.sananim.cz Pobytová: Terapeutická komunita Karlov o.s. Sananim Karlov 3, Čimelice, 398 04, telefon: 382 229 655, Petr Vácha, http://www.sananim.cz