Sdělení kontaktů
Dobrý den, můj syn bere ( šňupá) asi 5 let pervitin. Po všech možných útrápách a pokusech, jak ho přesvědčit a donutit, aby přestal, poprvé souhlasí, že s tím skončí a že vyhledá i odbornou pomoc. Jsme z Brněnska, můžete mně, prosím, sdělit nějaké kontakty, kam se obrátit? Děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Posílám níže uvedené kontakty. Nejlepší by bylo asi obrátit se na Kontaktní centrum pro uživatele drog. Poskytují služby jednak uživatelům drog, kteří zatím přestat nechtějí (výměna stříkaček, sprcha, možnost konzultace obtížných sociálních situací), tak i těm, kteří uvažují o léčbě a jejich blízkým (poradenství, pomoc při výběru nejvhodnějšího typu léčby a její zprostředkování). Více informací můžete také najít na jejich webu. Další variantou je psychiatrická ambulance v Brně (lékař spolupracuje se sdružením, které provozuje kontaktní centrum) nebo kontaktní a poradenské služby v Blansku, pokud je to pro Vás dostupnější. Pro syna by bylo asi nejvhodnější uvažovat o pobytové léčbě, po pěti letech užívání pervitinu si nejsem jistá, zda by byl schopen přestat pouze v rámci ambulantní léčby, ale je to samozřejmě na zvážení jeho i doporučení odborníka, který s ním bude mlubvit osobně a bude mít více informací než já. Přeji hodně štěstí. Brno, Kontaktní centrum Drug azyl Podané ruce, o.s. Vídeňská 3, Brno, 639 00 telefon: 543 249 343 vedoucí: Libor Šimků http://podaneruce.cz Brno, Psychiatrická ambulance Hapalova 22, Brno, 621 00 telefon: 541 226 070 fax: 541 227 704 MUDr. Ronald Marek http://www.podaneruce.cz Drogová poradna - Ambulantní program Podané ruce, o. s. Smetanova 3, Blansko, 678 01 telefon: 516 411 692 Jiří Valnoha, MA, DiS. http://www.podaneruce.cz