muj táta je alkoholik
lucinka
Již delší dobu se trápím, a to protože můj otec má problémy s pitím. Jsem už sice dospělá, ale likviduje tento problém celou naší rodinu. Otec pije v dny volna, (díky bohu, že né celý tyden) ale nemám iluze že se to nezmění. Dnes to dosáhlo vrcholu, kdy mám už o něj opravdu strac. Tvrdil nám, že byl dneska v práci, přitom byl celý den doma a už ve 12h byl na mol a nedal si to vymluvit. Již dříve měl probléby s psychikou(nevím jak to přiblížit, jen mi matka řekla že se léčil na nervy) a asi před 9lety měl uraz hlavy s prasnutím mozlové cévky. Nevím jestli to má nějakou souvislost, ale od urazu hlavy se hodně změnil. Je netolerantní, pomalý, má problémy s myšlenkovými pochody, jako by byl pomrtvici. byla bych ráda kdyby jste mi poradili, děkuji Lucka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, mít závislého na alkoholu v rodině je hodně velká zátěž, obzvlášť, když si to dotyčný neuvědomuje. Dokud otci nedojde, jak vážně na tom je, je těžké s tím něco dělat. Můžete mu ale pomoci tím, že jeho pití nebudete opomíjet a tolerovat, že mu budete říkat, jak je na tom. Bylo by dobré domluvit se s celou rodinou na společném postupu. Pokud byste si nevěděli rady, jak s otcem jednat a nebo si prostě potřebovali s někým popovídat o své těžké situaci, bylo by dobré vyhledat odborníka, který se zabývá závislostmi a pomocí rodinám. Pokud byste nevěděli o žádném takovém kontaktu v okolí, napište lokalitu, rádi Vám nějaké zašleme.