pervitin
leon
Dobrý den,chtel bych vás moc poprosit o radu.Mám 15 syna,jeho chování se dost změnilo.Nemá zájem o školu,a tak tam občas ani nedorazí,ztratil veškerý zájem o sport,hrál 9let fotbal,ale prý už ho nebaví.Měl jsem podezření,že se chytl party,začli jsme chodit do psych.poraden,ale bez výsledně.Mé podezření se zřejmě potvrdilo,stýká se s lidmi ,kteří se baví čmáráním po zdech,kouří mariuhanu a je jim vše fuk.Začal jsem mu dělat testy na drogy-mariuhana se potvridila,tvrdé drogy ne,ale to bylo před 3měsíci.V pátek měl divný stav spal,až do druhého dne bez přestávky.Chtěl jsem opakovat test,ale syn se mi přiznal sám,zkoušel pervitin,prý ho šnupali s kamarády ze školy.Zlomilo mě to hrozným způsobem,neudržel jsem se a rozplakal jsem se,syn mi řekl,že nechce být feťák a že už to nikdy neudělá.Já bych mu tak chtěl věřit,ale mám takový strach,nechci panikařit,ale nevím co mám dělat,proto jsem zvolil tuto cestu a moc vás prosím poraďte mi.Děkuji Leon

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je hodně důležité, že se Vám podařilo se synem o drogách tak otevřeně mluvit i dát najevo, jak Vás jeho experimentování vzalo. On se Vám přiznal a něco slíbil, takže by asi bylo na místě dát mu teď šanci slib dodržet. Zároveň ale v těchto případech platí "důvěřuj, ale prověřuj". Syn se nemůže vůbec divit, že budete nyní testy dál opakovat. Je dobře, že to spolu máte vyjasněné. Také bych znovu zusila vyhledat odborníka, klidně jiného, a s jeho pomocí domluvit pravidla, jak syn teď bude doma fungovat. To je teď hodně důležité a pravidla by se měla nastavit, dokud si syn uvědomuje, že udělal průšvih. Měla by se týkat např. toho, jak bude chodit do školy, kdy bude docházet domů, s čím bude pomáhat atd.