Pít či Nepít
hnusná alkoholička
Dobrý den, chtěla bych vás poprosit o radu. Bude mi 16 a asi rok jsem pátek sobota opilá (někdy i přes týden). Najednou si připadám mnohem hloupější než dřív, chci, ale i nechci s tím přestat. Nechci být hloupá ale každý víkend je tady nějaká akce a já jsem té povahy, že bez alkoholu se nedokážu pořádně bavit. Nejvíc piju vodku nebo pivo. Co maže mozek nejméně? Nebo jak často můžu pít, aniž by mi to poškodilo mozek? Chci dokončit střední a jít na vysokou, ale budu na to vůbec mít? Co když mi do té doby alkohol zničí poslední zbytky inteligence? Když já tak ráda piju! Nemůžu jít na akci a nepít! Těmahle akcema prostě žiju. Bez alkoholu bych nikdy neměla tolik přátel a nebyla bych prostě svoje! Poraďte prosím

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, když se budu držet názvu Vašeho dotazu, pak odpověď zní jednoznačně nepít. Alkohol poškozuje mozek vždycky, a o to víc u někoho tak mladého jako jste Vy. Pro představu si prohlédněte prezentaci "Co dělají drogy v mozku" na pravé straně stránek drogové poradny. Čím tvrdší alkohol tím větší vliv na mozek a na psychiku. Pokud se víkend opravdu bez alkoholu neobejde, pak jednoznačně co nejméně a co nejslabší. Spíš bych Vám ale doporučovala zkusit se naučit bavit bez alkoholu. Možná ke svému překvapení zjistíte, že to není až tak špatné a mnohem víc si z toho pamatujete. To že pijou všichni okolo, ještě neznamená, že musíte taky.