Alkohol
petkakyn
Dobrý den,asi v tom už pěkně lítám.Poslední cca rok a půl si už ani nevybavuji den,kdy jsem se něčeho nenapila. Denně vypiju cca 5 piv nebo 1 l vína.Přes den jsem docela v pohodě,ale jak přijdu domů,jsem nervózní,cítím vnitřní třes dokavaď se něčeho nenapiju.Mám z toho strach,hlavně nechci,aby se to někdo dozvěděl.Koupila jsem si Kudzu,které užívám 10dní,kapku účinkuje. Chtěla jsem se zeptat,jestli neexistuje nějaký volně prodejný lék,který potlačuje chuť na alkohol. Stydím se za sebe a už vůbec bych nedokázala o tom říct nějakému doktorovi nebo jít někam na psychiatrii.Vím,že když s tím nezačnu něco dělat,tak to bude asi čím dál tím horší. Děkuji za odpověď Petra

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, v rámci ochrany všech, kteří sem píší, nezasíláme odpovědi na email. Vaši odpověď ale na stránkách nezobrazíme, najdete ji pouze Vy, která k ní máte přístupové heslo. Nyní k Vašemu dotazu - závislost na alkoholu je především otázkou psychiky. Proto žádný preparát nepomůže natolik, aby sám o sobě zabránil napití. Nejfunkčnější je v tomto směru antabus, který je ale na lékařský předpis. Ten způsobuje, že pokud se na něj napijete, je Vám tak fyzicky špatně, že si to příště raději rozmyslíte. Ale ani on není samospásný. Opravdu nejdůležitější je řešit problémy, které Vás k pití dovedly. Chápu, že je pro Vás nemyslitelné přijít k nějakému odborníkovi a říct mu, že jste závislá na alkoholu. Ale pokud se k tomu neodhodláte, strávíte spoustu času a energie neefektivním bojem. Jestli je pro Vás těžké přiznat se k závislosti, začněte alespoň tím, co Vás k ní přivedlo.