rozhodnutí
barča
dobrý večer, prosím o radu, i když se netýká až tak úplně vaší poradny: 2 roky pracuji na vysoce postaveném místě, státní sféra, první rok hl. v práci jsem se dostávala k alkoholu ani nevím jak, vše se řešilo při " panáčku", tento druhý rok alkohol já sama vyhledávám, prakticky denně - nekupuju si ho domů, ale všude okolo - v práci stále víc, doma u rodičů, u přátel, poslední 3 měsíce mi to začalo vadit, zvlášť když mi bylo po něm občas dosti špatně. Před měsícem si mne všiml známý - po ránu nespím, jsem unavená - také hodně pracuju, napsal mi antidepresiva, je to psychiatr, mají na mne stejný účinek jako alkohol, aspoň nyní mne nenutí myslet na věci, které mi vadily a strašily od dětství, ale bavit se s tím známým pro blízkost nemohu a on o alkoholu neví. Dnes odpoledne za střízlivého stavu jsem rozhodla, že už nechci ani kapku, naplánovala na každý den něco od sportu, půjde-li to v práci, jsem rozhodnuta, jen jsem to chtěla někomu říci. Mám jen trochus trach - kdysi jsem četla, že při abstinenci může vzniknout delirium, halucinace, třes... myslíte, že se to může stát i mne ? a myslíte, že vám mohu někdy i ještě napsat ? musím to zvládnout sama, nechci přijít ani o takovou práci , jakou mám ani možná o sebe, teď když vím, co mi vadí...

Odpověděl: Martin Hulík
Je klidně možné, že to zvládnete sama. Ale pro případ, že to nepůjde, by stálo za to mít v plánu nástup do léčby. Bylo by to velmi rozumné. Toho deliria bych se tolik nebál. Zkuste abstinovat bez podpory léků (kromě předepsaných od lékaře, který zná vaši situaci - ty antidepresiva nejsou ten případ) a mohlo by to fungovat. Kdybyste se opravdu necítila dobře, nechte se odvést do nemocnice na detoxikaci. A až budete příště potřebovat pomoc psychiatra, zvolte někoho mimo okruh vašich blízkých. Ten váš známý od vás nedostal zásadní informace o vašem stavu a tak by mohl při předepisování léků udělat fatální chybu. Mimochodem, na žádnou psychiatrickou medikaci se nedoporučuje pít.
Napište nám, jak se vám daří váš plán.