Marie
Dobrý den.Myslím, že na můj dotaz asi nedostanu konkrétní odpoved, ale alespon to zkusím. Je mi 18 let s drogami jsem začala ve 14 letech, pravidelně jsem brala extázi, kouřila marihuanu.V patnácti jsem začala brát pervitin, jsem tam kombinace opiátů, prim hrál ale pervitin. Po dvou letech jsem podstoupila dvouměsíční odvykací léčbu.P o návratu jsem brala pořád dál vetsinou jen víkendově nebo parkrát do týdne, někdy jsem si zase nedala 3 měsíce nic. Moje situace je ted taková, studuji v pohodě školu mám dobré kamarady, rodiče, i spoustu zájmů, ale zdá se mi, že i presto jsem uvízla někde na mrtvém bodě a mám velké nutkání se vrátit zpet do závislosti.Žít životem fetáka, který sem tak nenáviděla a zároven milovala. Možná jsem jen rozmazlená, možná je to stále láska k droze...nevím co dělat. Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Jakub Minařík
To máte jednoduché. Když vletíte do drog, budete mít jen je, a máte pak 2 cesty: Buď úplnou abstinenci od všech drog včetně alkoholu a nebo bydlet na ulici a brát. Pokud se udržíte, nebudete brát, tak si můžete zachovat dosavadní životní styl. Pokud si budete návykové látky hlídat (doporučuji si to psát do diáře), tak si můžete dát alkohol, tu a tam i něco jiného a nemusí vás to zničit. Hlídat to však chce velmi pečlivě. Kontrolu již máte částečně narušenou a ztráta kontroly znamená závislost se všemi důsledky. No, pervitinu a opiátům bych se na vašem místě asi vyhýbal. Jinak optimální je samozřejmě nebrat nic. :-) Ale to asi znáte.