Pasivní kouření marihuany - prokazatelnost v moči
kauboj
Dobrý den, dotazoval jsem se, zda, když jsem byl krátkou dobu v místnosti, kde kouřili marihuanu, a druhý den šel kvůli práci na test na psychotropní látky, zda může být test pozitivní. Děkuji za odpověď, nepotěšila mne, že v krvi se jistě najde, jak je to však s močí? Snažil jsem se tam nebýt, nebylo to skutečně "doupě", ale pasivně se tedy do těla dostat dá, jak jste mi sdělili. Velmi by mne to mrzelo, požádal bych o zmiňovanou konfirmaci, avšak už bych měl "cejch". Trávu jsem nikdy nekouřil, byl by to pech. V moči by tedy bylo pasivní kouření také prokazatelné? Mám prostě smůlu. Teď mě štve bezohlednost druhých, věděli, že jdu na testy a mně to prostě nedošlo, nemám zkušenosti.

Odpověděl: Jakub Minařík
V moči se díky mechanismům její tvorby látky koncentrují. Je celkem možné, že test by vyšel z moči pozitivní, v krvi by však hladina byla obtížně detekovatelná. Ony testy z moči jsou screeningové, což v praxi znamená, že slouží k vyhledávání a mohou být falešně pozitivní. Stojí ale pár korun a jednoduše se administrují. V případě pozitivity testu která není v souladu s klinickým nálezem a tvrzením testovaného je nezbytné takový test považovat za negativní až do konfirmace specifickou metodou. Konfirmaci může udělat jen toxikologická laboratoř, která disponuje vybavením pro chromatografii a hmotnostní spektromerii. Takové vyšetření je tisícová záležitost.