Dobrý den,děkuji za předchozí odpověď a nevím, zda mi ještě odpovíte nebo mě odkážete přímo na poradnu. Jak mám zjistit od svého syna, jaké drogy užívá, jak dlouho, když mi to sám nechce sdělit. Nechce si nechat udělat test z moči. Je příznakem užívání drog stálá únava a spánek? Děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Stálá únava a spánek může být příznakem užívání drog, nejspíše těch s tlumivým efektem (opioidy, benzodiazepiny, ...). Nárazově stavy únavy bývají po odeznění nadužívání psychostimulancií. Víte, jen mě tak napadá, že vám test v situaci, kdy syn zjevně péči bojkotuje, bude platný "jak lednička eskymákovi". Budete vědět, že syn něco bere, ale nebudete s tím moci stejně nic udělat. Navíc test zachytí jen užití v posledních dnech a co když bude negativní? Nejlépe by bylo zajít se poradit někam, kde si trochu ujasníte co se děje a jaké jsou možnosti.