co mám dělat?
FS
Dobrý den,je mi 12 let a mám bratra kterému je 17 let a chtěl bych se zeptat je závislí na maruihuaně a je to horší a horší pořád o ní musí mluvit a když o ní mluví ůplně se mu rozzáří oči .Nevím co dělat kamarádi se mi kvůli tomu posmívají a vsude posloucham reči o mém bratrovi.:-(a tak vás prosím poradte mi co mam dělat?

Odpověděl: Jakub Minařík
Já neumím odhadnout jak velký problém bratr má a vy myslím taky ne. Rozhodně je konopím okouzlený, ale nejsem si jistý, že se jedná o závislost, protože závislost na konopí je poměrně vzácná.Navíc pro diagnosu závislosti musí být splněna určitá kriteria, která v konečném důsledku vedou k selhávání jedince v mnoha rovinách - ve škole, doma, ... To moc nezmiňujete a kdyby tomu tak bylo, tak byste si toho nejspíše povšiml a psal byste to v popředí. Mám spíše dojem, že více než to, je vám situace nepříjemná. Celkem to chápu, člověk opojený něčím novým se chová v mnoha ohledech jako pomatenec a neustále o tom mluví. Můj bratr to obvykle glosuje větou: "Opojení z nového stroje." Kterou asi ve vašem věku komentoval sousedovo počínání po koupi nového motocyklu. Myslím, že se k tomu dá ještě přidat poznámka "ono to přejde". Myslím, že těma dvěma větami můžete odpovídat posměváčkům z okolí - dáte na jevo, že jste nad věcí a že vás bratr ani oni nemohou rozházet. No - co s vaším bratrem. Vy sám s tím můžete udělat celkem málo. Aby to mělo nějaký efekt, předpokládalo by to zasvětit do problému rodiče. Do toho se vám nejspíše nechce. Sám bych asi takovou variantu volil až v situaci, kdy by bylo zjevné, že bratr začíná selhávat, nebo že začíná užívat další drogy. Jinak existuje riziko, že naděláte více škody než užitku. Ona totiž většina lidí poté, co přejde opojení, kouření konopí postupně opouští. Jen varování, pokud si zahulíte s bratrem, jste na tom stejně. Vím, že to považujete nyní za nemožné, ale situace kdy vám bratr hulení nabídne a nebo zauvažujete proč si vlastně nezahulit určitě přijde. Pamatujte si to. :-) Nu, kdyby bylo potřeba a nebo se vám jevilo, že bratr je na tom výrazně hůře, než myslím, napište. Já se mohu ve svých předpokladech ošklivě mýlit. Držím palce a napište taky jak to dopadlo.