detox-moznosti
yetti
dobrý den,včera jsem vyzvedl přítelkyní na detoxu v ustí n.l. ,měla tam být týden a poté převezena na další léčení do h.beřkovic.třetí den na izolaci,kam jsem nesměl ani ja,byla přeložena na jiné oddělení psychiatrie kde měla strach z lidí(mužu závislých na heroinu) a odmítla tam dále setrvat.není u ní takový problém se závislostí jako s tím,že se těžko s tím vším psychicky vyrovnáva..na detox šla "čistá" byl jí podáván diazepam a ještě něco..neměla žádné abstinenční příznaky a když odmítla setrvat na novém oddělení a chtěla se vrátit na oddělení detoxu nebylo jí to umožněno,žádala tedy aby byla rovnou převezena na další léčení do h.beřkovic a na to jí bylo řečeno,že tam jí nevezmou dokud nedokončí týden pobytu v ústí..nyní nevíme co dál,pokud jí nepřijmou na dallší léčení bez detoxu(který nepotřebuje)k čemu tyto ústavy vlastně jsou? celá rodina jí podporuje,v práci jí přerušily smlouvu s tím že po léčbě může znovu nastoupit..ale jak jsem již napsal,nejedná se již o závislost,proti té bojuje sama již rok a úspěšně.tady jsem se dočetl,že je možný i ambulantní detox..chtěl bych vědět jak to je a co vlastně můžeme dělat..přítelkyně chce v léčbě pokračovat,ale né na oddělení kde jsou zavření lide co mají drogou poškozený mozek,kam jí zavřeli po třech dnech na detoxu

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, netroufám si posuzovat práci jiných odborníků takhle na dálku. V každém případě, pokud máte pocit, že péče neproběhla tak, jak měla, a že detox Vaši přítelkyni spíš poškodil, máte možnost podat oficiální stížnost, kterou se pak vedení zařízení bude muset zabývat. Co se týče ambulantního detoxu, je to možnost, která se týká většinou uživatelů opiátů, kteří pod vedením lékaře ambulantně vyabstinují pomocí Subutexu. Problém je, že takový ambulantní detox pravděpodobně léčebna nebo komunita neuzná jako dostatečný pro přijetí do svého programu. Takže pro následnou léčbu nestačí. Spíš bych doporučovala spojit se s léčebnou, kam chce přítelkyně nastoupit a být na detoxu buď přímo tam (pokud ho mají), nebo na jimi doporučeném detoxu.