analgetika
Karolína
Ona o tom neví, že jsem Vám napsala. Prosím, co byste dělal vy, kdyby jste byl na mém místě? Udělám v podstatě cokoliv, ale to jediné, co by bylo správné, neudělám, protože k tomu by byla potřeba i její vůle a tu stoprocentně nedostanu na svou, správnou stranu... samozřejmě tím myslím dostat ji k doktorovi. Poraďte mi jinak prosím....

Odpověděl: Jakub Minařík
Nu, pokud by to byla má kamarádka a nadužívala jmenované léky skutečně masivně, doporučil bych jí ať toho nechá, najde si psychiatra a nebo začne klidně užívat drogy, protože nadělají menší paseku, než výše jmenované léky. Muselo by se ale jednat o masivní zneužívání, tedy abusus čítající mnoho tablet denně, dlouhodobě, pravidelně. No, možná bych ji na svou stranu nedostal, ale myslím, že moje odpovědnost za druhé někde začíná a někde končí. A tam, kde ten druhý nechce pomoci, tam mohu opakovaně doporučovat změnu, ale pokud ten, kdo potřebuje pomoci, není ochoten k alespoň pasivní spolupráci, nejde udělat nic. A je to jeho boj.