pro Baru Orlikovu
mato
Dobry den...uz som Vam parkrat pisal a konecne som sa objednal k psychiatrovi.Uzkosti celkom zmizli ale neustale mam neprijemne depresie. Stale citim beznadej a mam obavy z toho ze mi nebude vediet psychiatricka pomoct alebo ze lieky nezaberu..myslite ze tieto myslienky mozu byt sucastou tej depresie?...Prosim Vas ake mate skusenosti s liecbou depresie? Býva úspešná? Dakujem a nech sa darí

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že Vaše obavy plynou jak z toho psychického stavu, který popisujete. Myšlenky na to, že mi není pomoci, že psychiatr nebude vědět, co dělat, že léky nezaberou... mohou být součástí deprese. Myslím, že nejlepší je opravdu dojít k tomu psychiatrovi a svěřit se mu se všemi svými obavami. Krom jiného je tam od toho, aby Vám vše ohledně případné medikace a léčby vysvětlil. Léčba deprese bývá úspěšná. Antidepresiva obvykle zabírají. Jejich efekt sice nastupuje po trochu delší době, ale pokud je člověk bere zdopovědně a dlouhodobě, tak se stav obyčejně upraví. Výjimečně se může stát, že předepsané léky pacientovi z nějakého důvodu nesednou (nemají očekávaný efekt, mají vedlejší příznaky), pak se obvykle zamění za jiný typ antidepresiv, která budou lépe vyhovovat. Také je pro úspěšnost léčby výhodné nenechat si pouze předepsat léky, ale docházet pravidelně do nějaké psychoterapie. Ale Vás psychiatr by Vám případně někoho doporučil, ke komu byste mohl docházet pravidelněji (psychiatr obvykle poskytuje jen krátkou intervenci a léky a neprovádí dlouhodobou psychoterapii). Takže přeji hodně štěstí a napiště, jak to dopadlo.