dcera si píchá
matka
Dcera pracuje v pražské nemocnici jako zdravotní setra. Dnes dostala okamžitou výpověď, protože se přišlo na to, že si píchá drogu. Podle krátkého telefonického rozhovoru (bydlím 100 km od Prahy) si drogu (nevím jakou, jen se bojím, aby to nebylo morfium) aplikuje tři měsíce, údajně kvůli bolesti zubů. Protože jí chci maximálně pomoci a budu s ní osobně mluvit až v pondělí, potřebuji mít dostatek informací (prostě nechci udělat žádnou, ani psychologickou, chybu). Prosím, pomozte.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, asi by bylo nejlepší teoreticky se připravit na všechny možné varianty problému. Spoustu užitečných informací najdete na www.odrogach.cz, v oddíle "pro rodiče". Dozvíte se tam nejen co dělat, když dítě bere drogy, ale i o jednotlivých drogách a jejich účincích. V první řadě bych ocenila, že Vám to dcera řekla (pokud Vám to tedy řekla ona). Zkuste se s ní bavit co nejotevřeněji a pokud možno bez velkých výčitek a podpořit ji v jakémkoli konstruktivním řešení, ale neřešit za ni víc než ona sama.