shit
Dobry den uz jsem sem jednou psal asi tak pred 14dni muj dotaz mel cislo 754008 a vy jste my poradily ze muzu jedine skoncit nadobro jinak to bude jen horsi bohuzel jste meli pravdu ted uz si resim i v tydnu a jdu s dluhu do dluhu a porad malo ve skole jdu ke zkouskam v zari chtel´bych toho nechat nadobro ale asi uz nevim jak si najit jinou zabavu pisu to na dojezdu aje to celkem hardcore nebavi me kolotoc cekani na neco co pride a pak za na novo diky za odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, omlouvám se za pozdní odpověď. Jak jste už psal v minulém dotazu a jak zmiňujete i teď, vypadá to, že se to trochu vymklo z rukou. Posledně jste zmiňoval, že si změn začínají všímat rodiče, teď popisujete i další problémy, které s jsou s braním pervitinu spojené jako jsou dluhy nebo potíže se školou. Vypadá to, že i ta frekvence užívání se zvyšuje - už to není jenom o víkendu, ale i v průběhu týdne. Víte, nebude to asi úplně jednoduché a nejsem si jistá, jestli bude stačit, když to budeme řešit takto po internetu. Pokud chcete přestat brát, znamená to skutečně změnit life style a s největší pravděpodobností i kamarády. Pokud se budete pohybovat v prostředí, kde jsou drogy k dispozici, stýkat se s lidmi, kteří berou a chodit na místa, která jsou spojená s drogami, tak to prostě nemáte šanci vydržet si nedat. Nejlepší je nastavit si nějaký denní režim, do kterého se budete asi ze začátku nutit a bude Vás to otravovat - napsat si, co budete od rána do večera dělat a nastavit to tak, aby Vám tam nezbyl čas na přemýšlení o pervitinu nebo večírky s kamarády. Zkusit si najít nějakou jinou zábavu - vím, že náhražka za pervitin se hledá těžko, ale něčím musíte vyplnit čas a když Vás to bude aspoň trochu bavit, tím lépe. Pokusit se odstřihnout lidi, kteří berou, protože Vás budou stahovat dolů... Bohužel neexistuje žádná zázračná rada, jak to zastavit. Je to jenom na Vás. Vím, je toho hodně. Pokud by to vypadalo, že se to nelepší a že se to nedá zvládnout, tak by bylo asi fajn zajít se poradit za někým z odborníků (rodiče o tom nemusí vědět, pokud se jim to nerozhodnete říct) - když mi napíšete, odkud jste, mohla bych se Vám pokusit doporučit někoho z kolegů ve Vašem regionu, na koho byste se mohl obrátit. Zatím přeji hodně štěstí a napište, jak to s Vámi vypadá. A jen na závěr - přestat s pervitinem se podařilo mnoha lidem, i když se Vám to třeba nezdá. Není jediný důvod, proč by se to nemělo podařit Vám.