drogy v rodině
serena29
Děkuji za odpověd,můj bratr byl již několikrát trastně stíhaný i za ublížení na zdravý,kde propíchl chlapovi břicho nožem...bohužel,jeho chování se stupnuje k agresivitě....jsem sice jeho sestra,která nechci aby do toho opakovaně nespadl ale podle soudu,on nezná meze a bojím se,že dokáže ublížit v náporu mně i dětem...jeho agresivita se již projevila v nejblížší době...ne sice na mně ale v okolí,kde žije...já se mám fajn a starám se o sebe a d¨ěti,jak nejlépe umím ale ač je bratr takový,mám ho stále ráda..v nejblížší době má nastoupit stejně do výkonnu trestu o tom ještě rozhodne soud ale je to jisté,proto si myslím,protože se vrátit tam nechce,že se chce předávkovat,zkončit tak svůj život a to mám teda nečině sedět a koukat,jak si ho bere?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, rozumím tomu, že Vám na bratrovi záleží a nechcete, aby si bral život a předávkoval se. Bohužel Vám však neporadím, co udělat, aby se to nestalo. Ať uděláte cokoli, je jen na Vašem bratrovi, jak se rozhodne. A bude-li si chtít skutečně vzít život, nikdo mu v tom nezabrání. S bratrem můžete o tom všem mluvit a ptát se ho, co by potřeboval. Mluvit o tom, jak se cítíte: o svých obavách a strachu z jeho agrese i o něj samotného, jeho život i zdraví, o tom, že ho máte pořád ráda apod. Můžete se ho zeptat, co by potřeboval, nabídnout mu oporu a pomoc, která pro Vás bude přijatelná a bezpečná. Bude-li chtít s někým o své situaci mluvit, můžete naslouchat, bude-li se chtít léčit (ať už na svobodě nebo ve výkonu trestu), můžete mu dát kontakt na nějaké zařízení (viz minulý dotaz). Bude-li agresivní, můžete na něj zavolat policii, bude-li podle Vás v ohrožení zdraví a života, můžete volat záchranku. Věřím tomu, že Vás napadnou i další varianty - koho volat, co dělat. I s tímhle se mu můžete svěřit, nebo se ho zeptat, co si o tom myslí. Bohužel Vám nikdo nezaručí, že to bratr pochopí, nebo že mu to pomůže atd. A´t už uděláte cokoli, dopředu zvažte, jaké to může mít následky pro Vás samotnou i pro Váš vztah s bratrem. Je mi líto, že Vám nemůžu dát žádnou univerzální radu, která by podobou situaci vyřešila. Můžu Vám jen doporučit osobní návštěvu v poradně, popřát pevné nervy a držet palce. S pozdravem, Gabriela Koryntová.