První zkušenost?
radka
Dobrý den,mám skoro 16-letou dceru.Po školní taneční akci přišla domů a zjistili jsme,že něco měla.Po nátlaku druhý den přiznala,že kouřila marihuanu a měla půlku extáze.Tvrdí,že to bylo poprvé,že to chtěla vyzkoušet.Vůbec nevím zda jí to mám věřit,zda nemáme vyhledat odborníka radši hned.Nerada bych něco podcenila.Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nejdůležitější v takové chvíli je s dcerou mluvit co nejotevřeněji o tom, proč to udělala, co jí na drogách přitahuje, jaké jsou jejich příjemné stránky (bohužel i ty existují a není dobré je před dětmi ignorovat, informace pro ně pak nejsou věrohodné) a naopak rizika. Pokud s Vámi půjde k odborníkovi, není to na škodu, ale musíte vybrat takového, aby jí nebyl pro legraci a neutvrdilo ji to v tom, že se nic moc neděje. Ocenila bych ji za to, že Vám experiment přiznala. Pokud se dál bude chovat normálně, věřila bych jí, že to bylo jednou. Realita je taková, že marihuanu zkusí více velká většina nezletilých. Proto je lepší o tom vědět, počítat s tím a vést co nejotevřenější komunikaci. Samozřejmě je teď na místě se o dceru víc strachovat a víc ji hlídat. Tím pocítí, že to není legrace. Jinak bych to ale spíš brala jako dobrý průběh, pokud šlo opravdu jen o experiment.