alkohol-navázání na dotaz z 11.5.
Alex
Dobrý den, posílala jsem vám dotaz 11.5. a vy jste mi odpovídala 15.5. Jednalo se o požívání alkoholu mým přítelem. Ano, říkala jsem mu, že mi vadí, když pije moc a když je opilý. Sám říká, že ví, že neumí pít a že mu to prostě ujede. Navíc oproti kamarádům, vydrží pít menší dobu. Uvědomuje si,že mi to vadí. Vím, že dokáže abstinovat, nevadí mu nepít delší čas, ale když jde s kamarády do hospody, tak prostě podlehne řečem-tak si dej s náma atd. Jak jste říkala -kalí přece všichni. Když jsme spolu nebo trávíme čas jinými aktivitami-výletujeme, atd. tak po alkoholu netouží, nevyhledává ho. Mě na tom celém vadí, že když jde někam s kamarády nebo jdeme spolu s více lidmi, skoro pokaždé je v podnapilém stavu, je mi to nepříjemné. On to ví, snaží se s tím něco udělat, ale ne vždy úspěšně. Vyčítám mu to. Ví, že nemám dobrý vztah k alkoholu-mám s ním negativní zkušenosti z vlastní rodiny. Nebaví mě to s přítelem furt řešit. Jako závislého ho nevidím, jen chci, aby když jdeme do hospody, odcházel v pohodě... Asi píšu zmateně, ale opravdu mě to trápí...děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, zmateně nepíšete, je poměrně jasné, co vás trápí. A je celkem pochopitelné, že zvláště pokud máte negativní zkušenost s alkoholem z vlastní rodiny, vám to, že přítel přichází domů opilý, vadí. Je dobře, že jste mu to uměla otevřeně říci a hlavně je dobře, že si přítel uvědomuje, že alkohol občas nezvládá a že vám je to velmi nepříjemné. Píšete, že se s tím přítel pokouší něco dělat, ale že se mu to příliš nedaří. Bylo by pro něj přijatelné, aby vyhledal odborníka, který by mu s tím pomohl? Odborná pomoc není určena pouze pro alkoholiky, ale i pro ty, kterým alkohol dělá v životě nějaké problémy, což je určitě i případ vašeho přítele. A je dost možné, že s odbornou podporou by svou konzmaci alkoholu zvládl k vaší i jeho spokojenosti. Pokud napíšete region, mohli bychom vám nějaké odborné zařízení u vás doporučit.