umisteni do lecebny
lukas
Dobry den, zajimalo by me jakym zpusobem postupovat, na koho se obratit, kam zavolat, aby bylo mozne umistit nezletilou osobu do lecebny? Zdejsi K centrum nedokaze rozpoznat ani zavislost na pervitinu, a jedine co umi poradit jsou psychologicke rady k vychove, ktere jsou k nicemu v tuhle chvili, a proto nemam zajem s nimi nic resit. Ambulatni lecba je v tomto pripade naprosto nepouzitelna, protoze je potreba dotycnou dostat z prostredi, ve kterem je. Proto bych potreboval vedet na koho se obratit, nebo jaky formular vyplnit, aby mozne okamzite umisteni dcery do lecebny.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nepíšete bohužel o jaký region jde. Proto je těžké doporučit Vám, kam se obrátit. Obecně má každé zařízení léčby pro mladistvé svůj vlastní systém přijímání nových pacientů/klientů do léčby, proto neexistuje žádný centrální pořadník, nebo dotazník, kterým byste se do něj zařadili. Právě K centra nebo ambulance mohou pomoci najít nejvhodnější zařízení. Zařízení pro léčbu nezletilých, která by byla pobytová, není moc. Psychiatrické léčebny mají občas speializované oddělení, ale často jde spíš o spojení i s výchovnými problémy atd. pak existují zařízení komunitního typu, déledobější (půl roku) je TK White Light a TK SANANIM Karlov, krátkodobější jsou většinou spádová, proto záleží na lokalitě. Pokud máte pocit, že jediným důvodem pro pobytovou léčbu je to, že by se dcera měla dostat ze svého prostředí, obávám se, že Vás výsledek zklame. Za pár měsíců se vazby stejně nepřetrhají. Mnohem důležitější je práce s celou rodinou, s motivací apod., což je opravdu možné i ambulantně (a je součstí i pobytových léčeb).