prominte jestli je to dlouhy ale jinak to popsat nedovedu...
mk
dobry vecer, nedavno jsem byla navstivit svou sestru (nevidela jsem jï asi rok)a je mi zle jen si vzpomenu, jak moc spatne vypadala, mam uz delsi dobu podezreni, ze neco bere, ale pokud se ji zeptam, vysmeje se mi,ona se totiz dokaze paradne vymlouvat....Otevrela,bila jak stena a desne vyzabla,kolem spanku a na cele mela tmave fialovy fleky ( bolaky),prvne jsem myslela ze to jsou modriny,pak jsem se ji ptala a zblizka to vypadalo jako zaniceny vpichy ale prece si nekdo nebude pichat do cela ne...(pripomelo mi to vyrazku co melo par lidi co bravali pervitin...) uz po vstupu do bytu, kde bydli...hromady desnyho neporadku, hromady veci vsude, jenom ulicka aby se dalo projit,v kuchyni priserna rozpadla linka vsechno rozsypany ..hrnce vsude, na stole nejaka sklenena laboratorni zkumavka s necim bilym...na lince mezi hromadami umytych i neumytych hrncu nejaka lahvicka leku s ruskymi napisy a jeste nejaky pipety v dalsi zkumavce.a taky nejaky maly cerny sklicka...Bydli tam se svou postizenou dcerou (te uz je kolem 12ti let)a a 7mi letym synem.pred nekolika mesici porodila dalsiho syna,ma ho s clovekem, ktery uz byl trestan za vyrobu pervitinu (to nevim jako fakt,ale rika to hodne lidi)Jeji manzel hraje automaty, bere drogy' a jeho pritelkyne bere heroin.to mi rekla sestra...ale ona mi tvrdi, ze nic nebere.Schazeji se vsichni v tom byte. jak ji muzu pomoct?(Taky ma zluty belma a pusobi mirne otupele) dekuju

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, podle toho, co popisujete, bych jí asi také moc nevěřila, že drogy nebere. A dost možná se pervitin "vaří" i přímo u ní v bytě (podle zkumavek, pipet atd.). Pokud Vám to nechce přiznat, těžko jí pomůžete. Druhá věc ale je, že žije s malými dětmi a je třeba se zamyslet, jestli ji nechat, aby jim takto ničila život. Vím, že by to pro Vás bylo hodně těžké a nepříjemné, ale zkuste spolu s ostatními z rodiny zvážit, jestli nepožádat o jejich přidělení do péče nebo udělat jiné opatření. Na vývoj dětí má takové prostředí velmi špatný vliv a může je poškodit na celý život. Je to velmi obtížné rozhodnutí, zkuste se o něm poradit s příbuznými a ideálně ještě s nějakým odborníkem osobně celou situaci probrat.