Marihuana
Marry
Som dokonalý príklad,prečo nezačať. Po dlhom čase som si priznal že som tažko závislý na mariuhane.Neviem prečo,ale čím viac to fajčím,tým menej sa mi to páči a chcem z toho von.Som na výške a viem že sa rozhoduje o mojom budúcom živote.Žijem v normálnej rodine,žiadne hádky,mám kľud.Zo začiatku to bolo len raz za čas.Potom došly prvé stresy,a našiel som niečo namiesto alkoholu.Niekedy som každý víkend chlastal.Alkohol som obmedzil na minimum, ale vymenil som ho za marihuanu.Od vtedy sa to začalo so mnou tahať.Prestal som pomaličky strácať záujem o veci,ktoré dnes mohli byť na uplnej inej úrovni .Trpko toho ľutujem, a depresie z toho riešim pomocou THC.Jednoducho je v tom závislosť.Priznám si to a viem že žiadnim klamaním samého seba "že je to v pohode" , ďaleko nezájdem.Sú to aj peniaze,zbytočne hodené do stavov euforky.Dílery to pekelne vedia.Také isté ako automat v pajzle.Čo ale musím uznať ako pozitívum ,ked som zhúlený,dokázal som tvoriť rôzne kresby,proste niekedy ma bavily rôzne činnosti.Dnes po 2 rokoch neustáleho húlenia to už nevidím všetko tak ružovo.Je to o niečom inom ako o chuti a vysmiatosti.Vidím to všetkých tých ľuďoch čo to majú každý ďen.A spoločne s fajčením rakovina dýchaciých ciest istá.Naštastie nefajčím.Na každého to vplýva inak,niektorý prestanú skôr ako začnú.Niekedy vydržím pár dní...ale večšinou si to potom vynahradím tyžden v non-stop.Nemyslel som na to nikdy,že až takto ďaleko to zájde.Začínam mať krutú stíhu,proste bojím sa neuveriteľne tmy,ked som s ostatnými.Ale sám sa cítim ako máčalka.Chýba mi sebavedomie.Mávam úzkostlivé stavy,dnes som chytil brutálny záchvat,ležal som na posteli uplne mimo,bolo najviac zle v živote,myslel som že zomriem.Niečo ako BAD TRIP.Cítil som sa neuveriteľne mimo,proste ako keby som nevnímal reulitu už ničím.Tak otupené zmysly som ešte nikdy nemal.Ved toho bol aj konská dávka. Vedel som že tento okamih asi príde,ale nevedel som si to priznať.Začínam marihuanu vnímať ako niečo citové ,niečo vyššie.Miesta,ktoré majú obsadiť iné veci,prirodzené.Tešiť sa zo života bez tejto drogy.Chcem byť štastný zo životných úspechov,z toho čo vytvorím,byť niekto,zaradiť sa a nie sa len odpalovať každý deň niekam,skade sa za 3 hodiny vrátim a bude to iba horšie.Bohužial bolo a dúfam že mi to už nebude jedno. Môžem si priznať i už čiastočnú schizofréniu,cítim že je to už zlé. V poslednom čase mám plno povinností do školy,akonáhle si dám dávku,je po strachu. Posledne som sa premáhal a učil som sa aj keď som bol zhúlený.Niekedy sa to dalo,ale zväčša som sa nenaučil toľko,keby som bol striezvy.Najhoršie je,že sa ráno zobudím a prvé na čo myslím je tráva.To je už bieda,viem.Proste cítim ako mi uteká život popod prsty a serie ma to veľmi.Z THC som náladový a ked som pod vplyvom,tak si začínam vyčítať že húlim,mám z toho nepríjemné stavy.Akonáhle už to nemám viac dní,vidím to nevinne a myslím si že mi bude nejako super dobre.Na jointa si vždy nájdem čas,aj peniaze. Snažil som sa venovať aj iným veciam,mám aj záujmy.Ale každý skôr či neskôr finačne ustúpil kvôli marihuane.Neviem si predstaviť byť bez toho viac ako mesiac,či rok.Za tie peniaze čo som otrieskal len túto drogu som už mohol mať veľmi dobrú telku za 40-50 tisíc keď nie viac.Pár rokov stavov. V minulosti som pár krát skúsil aj tvrdšie veci,ale tie už som nechal ležať pokojom.Ale vysporiadať s "ľahkou" drogou sa nedokážem.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, jde hlavně o Vaše rozhodnutí. Každému pak pomůže něco jiného a je třeba to vyzkoušet. Doporučovala bych proto nejdříve zkusit ambulantní léčení, pokud to nebude možné zvládnout, nebo pokud Vám to psycholog doporučí, šel byste pak přeci jen na pobytovou léčbu. Možná spíše než psychologa bych doporučovala vyhledat psychiatra s praxí v závislostech (a nebo oba dva) a to kvůli Vašim úzkostným a dalším stavům, které možná bude potřeba dočasně zamedikovat. Marihuana dovede s psychikou hodně zamávat a někdy se to na nějakou dobu bez léků neobejde, abyste vůbec byl schopen za střízliva fungovat a řešit celou situaci. Co se týče mlčenlivosti, měla by být samozřejmostí, bohužel praxe je někdy jiná, to je třeba přiznat. Doporučovala bych proto předem o tom s psychologem promluvit, pokud byste mu vůbec nevěřil, je lepší najít někoho jiného.