a ještě inkubační doba? =)
Veverka
Díky a ještě mě napadlo, že je tam zřejmě nějaká inkubační doba, takže u mě ty testy jsou zatím asi zbytečné ne? Spali jsme spolu prvně asi před týdnem... Kdy bych si je měla nechat udělat já?

Odpověděl:
Ještě jednou zdravím, inkubační doba HCV je 1 až 5 měsíců. Na první testy lze zajít nejdříve po měsíci, ale to výsledek nebude spolehlivý a proto je třeba nechat se přetestovat. Relativně spolehlivý výsledek testů lze získat po cca 3 měsících, stoprocentní až po těch 5ti až 6ti měsících. Jestli jste se rizikového chování dopustila před týdnem, je na vaše testy opravdu ještě brzy. Proto by měl pro váš klid a jistotu (i v budoucnu) zajít co nejdříve na testy váš přítel. Chápu, že čekat na výsledky je velký stres, ale nepanikařte předčasně. Pravděpodobnost přenosu hepatitidy C pohlavním stykem opravdu není až tak vysoká. Nicméně - buďte na sebe opatrná. BTW - v minulém dotazu jsem vám posílala kontakt na MUDr. Řeháka, se kterým můžete zkonzultovat situaci i po telefonu. Držím palce.