žádost o radu
nola
Dobrý den, od března letošního roku vím, že můj syn kouří marihuanu. Syn hraje fotbal a studuje prvním rokem sportovní školu právě s fotbalovým zaměřením. Jenže od nového pololetí nechodil na tréninky nehrál fotbal i když začala sezóna a tehdy jsme začali tušit nějaký problém. Po návštěvě školy se vše potvrdilo, začínal i s neomluvenou absencí rapidním zhoršení prospěchu, poleháváním po lavici, nezájmem. Vůbec s námi o tom nechce hovořit, neustále lže a opět odcizil peníze. Ctěla bych se zeptat co mám v tomhle případě podniknout, kam se můžu obrátit o radu a o nějakou pomoc pro syna aby si zbytečně nezkazil život. Dle rozhovoru s třídním profesorem se mi jeví, že uvažují o jeho vyloučení ze školy. Jsme z plzeňska . Děkuji mnohokrát za radu

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud s Vámi syn nechce o celém problémy mluvit, bude asi třeba začít na něj být trochu přísnější. Zcizení peněz je už hodně velký prohřešek, to by si měl uvědomit. A měl by pocítit, že není možné mít doma všechno (a ještě si brát navíc) a přitom neplnit své povinnosti a dohody. Bylo by dobré vytvořit přísnější pravidla, dohodnout se na nich společně a pak je i důrazně dordžovat. To je nejlepší ve spolupráci s odborníkem, se kterým byste vymysleli, co by na Vašeho syna nejlépe platilo. Je možné, že odmítne i dojít do nějakého centra. To nevadí, jděte tam klidně sami a poraďte se jak dál. V Plzni je Vám k dispozici např. K-centrum, Havířská 11, 301 00 Plzeň, tel./fax: +420 377 421 374. Pokud by to bylo možné, hlavní iniciativu by měl převzít muž v rodině, protože jeho slovo bude mít pravděpodobně u dospívajícího syna o dost větší dopad.