Manžel a alkohol
Evelyna
Pozormě jsem si přečetla článek o alkoholu a snžím se ač marně pžesvědčit muže že je závislý.Vůbec nepřipustí debatu natož zahájit léčbu.Rovnou z práce zasedne v hospodě a vydrží sedět 4 hodiny i více.Vymlouvá se na oslavy, obchodná jednání s kamarády, na někoho kdo se na něj špatně přez den koukl atd.Máme dva dospělé syny z nichž jeden s námi bydlí.Od dětství jsou svědky netuchajících hádek a násilností.Matka muže je konzervativní a silně věrící a prý to i sama prožila.Mí rodiče mi radí odejít.Sama mám z tohoto soužití veliké stresové pooblémy.

Odpověděl:
Dobrý den, z vašeho popisu situace mi vyplývá, že problém manželova nadměrného pití už řešíte hodně dlouho, bez toho, že by se něco změnilo, manžel si svůj problém připustil a chtěl ho řešit. Rozhodnutí, zda takovýto neuspokojivý vztah ukončit, však budete muset udělat sama. Ale bylo by dobré, pokud se takto rozhodnete a manželovi to oznámíte, své rozhodnutí také dodržet a vyhnout se vyhrožování něčím, co nakonec neuděláte. Protože jinak to bude pro manžela jen signál se nic neděje a může se chovat jako vždycky. Chápu, že to není jednoduché rozhodnutí a člověk zvažuje všechna pro a proti a má z takového zásadního kroku obavy. Myslím, že v tom, jak dále, by vám mohlo pomoci zajít věci probrat s odborníky osobně. Získala byste podporu, kterou určitě potřebujete a mohla si v klidu ujasnit, zda ještě máte sílu a chuť se snažit vztah zachovat a jak manžela motivovat k potřebným změnám, nebo zda máte dostatek odvahy a sil svůj život změnit a ze vztahu odejít. Doporučuji obrátit se buď na některou z Poraden pro rodinu a mezilidské vztahy nebo na AT ambulanci. Tato zařízení bývají ve všech větších městech. Pokud byste měla s vyhledáním vhodného kontaktu nějaké potíže, napište region a my vám někoho doporučíme. Přeji hodně sil a věřte, že může být lépe. PS: Pokud by vás manžel fyzicky napadal a byl agresivní, asi bych se nerozpakovala a volala policii.