na dno
dakota
dobrý den, syn (24) je na injekčním Subutexu, 10 let je na drogách. Teď je po několikáté na ulici, shořela mu garsona, u mne být nemůže. Zjistila jsem od známých že spí v lese, je hubený a špinavý, hladový, bez chuti do života - vyhaslý. Mám chuť ho najít a nějak mu pomoct, ale mám ho prý nechat spadnout "na dno". Bojím se, že umře.Co mám dělat? Matka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, Vaše situace se dá asi těžko pochopit, pokud ji člověk sám nezažil. Teorie je jedna věc (nechat ho spadnout na dno), ale opravdu se jí řídit druhá. Myslím, že je to příliš velká zátěž, než aby Vám s ní někdo pomohl přes internet. Jednak neexistuje jednotný návod, jak v takových situacích jednat a je třeba rozhodovat se případ od případu. A za druhé byste si zasloužila více pozornosti a péče než jen pár řádek. Doporučila bych proto rozhodně vyhledat osobně odbornou pomoc, ať už poradnu pro rodiče dětí na drogách, nebo psychoterapeuta apod. Pokud byste o nikom podobném v okolí nevěděla, napište lokalitu, rádi Vám kontakty pošleme. Přeji hodně síly a trpělivosti ve Vaší těžké situaci.