sarka
dobry den potrebovala bych poradit s momentalni vychovou sve skoro patnactilete dcery donedavna skoro bezproblemoveho ditete.Zjistila jsem ze se zacala velice kamaradit se sedmnactiletou holkou z naseho mesta kterou vyhodili z uceni kvuli drogam.Dcera se strasne zmnenila v chovani ve skole ma problemy s prospechem propada z matematiky nema o nic zajem jenom vse rychle udela a jit ven.Ta jeji kamaradka nevim jak ji nazyvat jede v drogach kouri travu a bohuzel bere i pervitin to vse jsem zjistila pred par dny.Neustale s ni o tom mluvim pripada mi ze mne sice vyslechne ale to je tak vsechno.Nevim jakou taktiku mam na ni zvolit aby neutekla z domu o tom take uz mluvila.Snazim se omezovat jeji volny cas venku musi vice doma pomahat ptam se ji skym jde ven a v kolik musi byt doma ale uz ji prestavam verit .Vim ze kouri travu a diky te kamaradce zkusila i pervitin zatim jenom jednou.Proto prosim o radu dokud jeste neni pozde a omlouvam se za pravopis. S pozdravem sarka.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že na to jdete dobře. Je dobré s dcerou co nejvíc mluvit, co nejotevřeněji. Ale také jí dávat jasná pravidla a hranice. Nenechte se manipulovat tím, že uteče z domova. Mluvte s ní otevřeně o tom, kam by šla, co by dělala, kde by brala peníze, kam by to do pár týdnů vedlo. Že jste za ni právně zodpovědná, co by to způsobilo za utrpení Vám apod. Máte právo vědět, s kým se stýká i kam chodí. Zkuste s ní trávit i více volného času něčím příjemným. A pokud je to jen trochu možné, zapojte do celé věci i mužskou autoritu, tedy nejlépe otce. Muži si obvykle v takových situacích mnohem snáz zjednají respekt. Pokud by se situace nelepšila, zajděte společně - případně i Vy sama - za odborníkem.