pervitin
Dobrý den,mám problém se synovcem.Je mu 26 let a užívá pervitin a trávu.Chtěla bych mu pomoci ale nevím jak.Trávu kouří asi dvákrát deně když ji má a pervitin přesně nevím.Ale vidím že už je závislí a je tim ovládaný.děkuji Slávka

Odpověděl:
Dobrý den, chápu, že synovci chcete pomoci. Bohužel, ve svém dotazu neuvádíte žádné bližší informace (např. jak dlouho bere, zda pracuje, jak to má s bydlením atd...), takže vám pro tuto chvíli nemohu dát nějaké konkrétní rady. Obecně však platí, že pomáhat lze pouze někomu, kdo si chce nechat pomoci. Takže hlavní otázkou je, zda se svým užíváním marihuany a pervitinu chce něco dělat také váš synovec. Zkoušela jste s ním o tom mluvit? Pokud má zájem abstinovat a chce se svým problémem nějak hnout, doporučila bych mu obrátit se na nejbližší Kontaktní centrum. Může tam nezávazně zkonzultovat své představy o léčbě a jejích možnostech, pracovníci Kontaktního centra mu mohou být nápomocni v jejím zprostředkování. Vy synovci můžete pomoci např. tím, že ho na konzultaci doprovodíte a budete pro něj oporou v těch prvních krocích k abstinenci, které nebývají jednoduché. Pokud by synovec odmítal něco měnit a problém řešit, bylo by dobré, kdybyste se na Kontaktní centrum klidně obrátila i vy sama. Většina z K center poskytuje poradenství nejen závislým, ale pomáhá také jejich rodinným příslušníkům. Mohla byste ve spolupráci s odborníky probrat, jak např. synovce ke změně motivovat a jak celkově s danou situací naložit. Seznam Kontaktních center dle regionů najdete např. na stránkách www. drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci nebo na www.drogy.net v rubrice Kontakty. Přeji hodně štěstí.