jak poznam ze jsem zavisly
shit
Dobry den chtel bych se zeptat je mi 18 jsem jeste student pervitin beru tak asi 2,5 roku pouze snupu ze zactku to bylo jednou za 14dni ted je to kdyz je moznost dat si.Bohuzel vsichni kamosi kteri me obklopuji tak jej berou takze nekdy to de i bez penez.Bydlim ve meste ktere ma 10 000 cca na to jak je to male mesto tu fetuje celkem hoden lidi nekdy se nas treba 5 rano sejde deset patnact chtel bych to zarazit nez bude uplne pozde posledni dobou mam cim dal casteji nutkani si dat a to nakonec poslechnu a tezko se mi jak bych to rekl odchazi stoho stavu pryc prodluzijiho co nejdele to de rodice uz take neco bystri proc jsem tak hubenej?ty nepotrebujes jist a takove mohli by ste mi prosim poradit jak to aspon omezit dekuji za odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud je Vám 18, berete pervitin 2,5 roku, a to poměrně pravidelně, pociťujete, že poslední dobou máte čím dál častěji nutkání si dát a/nebo prodlužovat ten stav intoxikace pervitinem, rodiče začínají tušit, že něco není v pořádku, všichni Vaši kamarádi berou pervitin... Víte, člověk se obyčejně začne ptát na to, zda je závislý v okamžiku, kdy začíná cítit, že to tak je a že má s drogou problém. Myslím, že Vás asi zklamu, protože pokud jste v této fázi, tak není dost dobře možné to pouze omezit. Prostě Vám to nepůjde, protože to nutkání, nebo chcete-li ta psychická závislost Vám to neumožní. Pokud to chcete zastavit, tak to s největší pravděpodobností nepůjde jinak, než s tím přestat úplně. Taky si myslím, že máte nejvyšší čas to zastavit, dokud ještě nejste v pořádném průseru (a ten podle všeho na sebe nenechá dlouho čekat - ať už se to bude týkat rodičů, školy nebo zdraví). Čím déle v tom budete, tím hůř to půjde zastavit. Zkuste to zvážit. Možná to teď pro Vás vypadá nepřijatelně, říkáte si, že tak blbě, abyste s tím musel úplně přestat, na tom nejste... ale ze zkušenosti Vám můžu říct, že jestliže už jste se jednou dostal do stavu, kdy nad tím ztrácíte kontrolu, tak už ji zpátky nezískáte. No, když budete chtít, tak znovu napište a zkusíme vymyslet nejlepší způsob, jak to zastavit. úplně. Zatím držím palce.