mamča
Mám obavu,že moje dcera bere pervitin.Vím,že se stýká s lidmi,kteří tuto drogu berou.V poslední době má velké změny nálad,hubne a je pořád unavená.Náhodně jsem četla vzkaz který psala kamarádce a kde psala,že jim někdo přiveze kostíky.Nevím zda to může být nějaká přezdívka pro nějakou drogu a hlavně nevím jak se v této situaci zachovat.Mám koupit testy na drogy?Bojím se abych tím ještě situaci nezhoršila.Dcera se se mnou o tomto problému odmítá bavit a když se jí zeptám reaguje podrážděně.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nejdůležitější v takové situaci je komunikace. Zkuste dceři bez výčitek vysvětlit, z čeho máte strach a proč. I když bude reagovat podrážděně, neustupujte od rozhovoru. Samozřejmě jí to nebude příjemné, ale Vy za ni máte zodpovědnost, žije s Vámi v jedné domácnosti, je to Vaše dítě, takže máte právo ptát se jí na tak závažné věci, jako jestli bere drogy. Zkuste se jí více věnovat ve volném čase, ale také dát jí více povinností doma, určit pravidla, jak bude doma fungovat. Testy na drogy jsou spíše nástrojem, který se používá, až když už doma nějaká komunikace o drogách probíhá. Podrobnější rady, jak postupovat, najdete na www.odrogach.cz, v oddíle "pro rodiče".