Leporex
Veronika
Dobry den .... Pred par dnami som vyskusala leporex.... Mali sme jednu tabletku. Ja a kamaratka sme dali po stvrtku, a kamarat polovicku.Viem ze Leporex sa pouziva na liecbu schizofrenie, no to je vsetko co o nom viem. Premahala ma po nom strasna unava a vycerpanie. Chcela by som sa spytat co to presne sposobuje, na co sa pouziva, a ci to je navykove. Dakujem

Odpověděl:
Dobrý den, předpokládám, že máte na mysli přípravek Leponex. Ano, používá se u léčby odolných forem schizofrenie a únava a stav vyčerpání patří k jeho účinkům. Níže vám kopíruji část příbalového letáku s nežádoucími účinky, celý tento leták najdete na www.lekarna.cz když si do podrobného vyhledávání zadáte název léku. Jen úplně nechápu, proč máte potřebu si takovéto stavy navozovat pomocí léků. Nejspíš máte potřebu vyzkoušet něco nového a experimentovat s látkami, které ovlivňují vaše vnímání a psychiku, což není až tolik nepochopitelné. Jen bych si vás dovolila upozornit, že to má svá rizika a zkoušením různých léků začínalo i dost lidí, kteří skončili třeba na heroinu. No, zkuste to pro příště ještě zvážit. "Pokud užíváte Leponex, informujte co nejdříve svého lékaře nebo lékárníka o všech neočekávaných příznacích, které se u Vás vyskytly, i když si budete myslet, že nesouvisí s užíváním přípravku Leponex. Nejzávažnějším nežádoucím účinkem přípravku Leponex je pokles počtu bílých krvinek, který může mít za následek zvýšené riziko infekčních onemocnění, výskyt křečí, zvýšené teploty a především na začátku léčby i pokles krevního tlaku a výskyt slabosti až mdlob. Nejčastějšími nežádoucími účinky jsou únava, ospalost, závratě, zvýšená produkce slin, pocení a rychlý tlukot srdce. Pokud nepravidelná a rychlá akce srdeční u Vás přetrvává, i když jste v klidu, informujte neprodleně svého lékaře. Může být doprovázená i ztíženým dýcháním. Mezi ostatní nežádoucí účinky je možné zahrnout zácpu, žaludeční nevolnost, zvýšení tělesné hmotnosti, obtíže při čtení (neostré vidění), problémy s udržením moče nebo močením, nenormální způsoby chování. Pokud se zácpa zhoršuje, poraďte se s lékařem. Ve vzácných případech může Leponex působit zmatenost, neklid, obtíže při polykání, zhoršení srdeční činnosti, zánět žil, zánět slinivky břišní nebo jater (žloutenku). Pokud se u Vás v průběhu léčby přípravkem Leponex objeví nevolnost, zvracení nebo se vyvine nechutenství, informujte o tom ihned svého lékaře. Pokud se u Vás objeví neúměrná žízeň, sucho v ústech a zvýšené množství vymočené moče, informujte ihned lékaře, protože toto mohou být příznaky zvýšené hladiny krevního cukru. Obdobně je velmi důležité, abyste ihned informoval(a) lékaře, jakmile zjistíte první příznaky nachlazení, chřipky, zvýšené teploty, bolesti v krku nebo jakékoliv jiné příznaky infekce. Pokud byste pozoroval(a) jiný, než zde popsaný nežádoucí účinek, sdělte to svému lékaři nebo lékárníkovi."