testy na drogy
evka - matka
Dobrý večer, chtěla jsem se zeptat zda jsou nějaké testy na zjištění drogy v moči? Mám podezření, že syn (17 let ) kouří trávu. Manžel mu asi před půl rokem našel v kapse takovou skleněnou dýmku na kouření trávy. Nic mi o tom neřekl. Dozvěděla jsem se to až nyní,když jsem pojala podezření na drogy.( začali mu mizet peníze co vydělal na brigádě, dostal také peníze od babiček k narozeninám, aby si koupil něco na sebe, také je unavený a pospává po obědě a večer usne skoro okamžitě.) Také jsem se se dostala k synovi na ICQ ( nejsem na to pyšná a je to poprvé co jsem mu tam vlezla a četla, ale udělala jsem to jen ze strachu, že fetuje abych získala nějaké informace ) a prohlédla si historii a tam se ho jeden kamarád ptal jestli má co kouřit a on mu odpověděl " mám půl skla na ráno". Nevím co mám dělat, jak se zachovat. Prosím poraďte. Děkuji evka

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás. Nedávno jste zjistila, že syn pravděpodobně experimentuje s marihuanou a máte o něj strach. Navíc máte pocit, že syn za marihuanu utrácí celkem dost peněz - všechy peníze z brigády i peníze od příbuzných. Obavy jsou tedy na místě! Na druhou stranu je pravda, že řada mladých lidí dnes s marihuanou zkušenosti má, a neznamená to, že se z nich automaticky stanou "feťáci". Zkuste si zjistit nejprve nějaké reálné informace - podívejte se např. na naše stránky www.drogovaporadna.cz na sekci Cannabinoidy a Marihuana (v kolonce Halucinogeny). Případně se zkuste na nějaké informace zeptat syna, uvidíte, co Vám řekne - jak popíše účinky, jestli zná rizika apod. Osobně nejsem příliš velkým zastáncem testování. Jde o velký zásah do důvěry mezi rodičem a dítětem a výsledek je velmi nespolehlivý (může být falešně negativní, nebo positivní, mapuje nějakou dobu zpátky atd. a lze ho snado podvést). Kdybyste přesto k testům přistoupili (dají se koupit v každé větší lékárně, buď na jednu drogu nebo více), dobře si promyslete, co se stane, když zjistíte, že je výsledek positivní a co, když bude negativní. Co uděláte, kam půjdete, co řeknete,...? Někdy není od věci obrátit se na poradnu pro rodiče. Kdybyste o to měli zájem, napište odkud jste a pošlu Vám kontakt. S pozdravem, Gabriela Koryntová-