poěstování marihuany
rozmarilka
Dobrý den, mám problém a nevím si rady jak to řešit. Dozvěděla jsem se že můj dvacetiletý syn pěstuje doma ve svém bytě marihuanu. Nevím jestli ji i kouří ale i tohle je pro mne dosti fatální situace.Chtěla jsem tam jít a všech asi dvanáct rostlin jednoduše vyhodit ale bojím se , že pokud to udělám tak lidé co ho do toho zatáhli synovi ublíží. Je příliš důvěřivý a nedomýšlí důsledky svého jednání. Nevím o tom téměř nic ale předpokládám , že nejde o zanedbatelnou finanční částku. Poraďte mi prosím co mám dělat. Bydlí v panelovém domě v garsoniewře a já předpokládám že tato rostlina dost výrazně voní. Nechci aby se syn dostal do vězerní , ale zároveň ho nehodlám podporovat v něčem tak odporném jako je říření drog , byť jde jen o takzvanou lehkou drogu.Mám riskovat a to svinstvo jednoduše vyházet? prosím pomozte mi nevím na koho jiného se obrátit děkuji za radu.

Odpověděl:
Dobrý den, na vašem místě bych syna co nejdříve kontaktovala a pokusila se ho důrazně varovat a informovat ho o značném riziku, jaké tím, že doma pěstuje marihuanu, podstupuje. Níže vám kopíruji právní úpravu, která se vztahuje na pěstování a distribuci drog, tedy i marihuany. Nevím, nakolik je váš syn v tomto směru informován, ale zkuste mu to dát přečíst. Tím, že byste bez jeho vědomí přišla do jeho bytu a marihuanu vyházela, byste možná omezila riziko aktuálního průšvihu, ale nejspíš by to vzájemné důvěře příliš neprospělo a navíc byste tím nezabránila, aby syn v pěstování nepokračoval v budoucnu. Nevím, jaké máte vztahy, ale zkusila bych na něj zapůsobit tak, aby si uvědomil, do jak velkých problémů má nakročeno a že to skutečně nestojí za to. "§ 187 (1) Kdo neoprávněně vyrobí, doveze, vyveze, proveze, nabízí, zprostředkuje, prodá nebo jinak jinému opatří nebo pro jiného přechovává omamnou nebo psychotropní látku, přípravek obsahující omamnou nebo psychotropní látku, prekursor nebo jed, bude potrestán odnětím svobody na jeden rok až pět let. (2) Odnětím svobody na dvě léta až deset let bude pachatel potrestán, a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny, nebo ve větším rozsahu, nebo b) spáchá-li takový čin vůči osobě mladší než osmnáct let. (3) Odnětím svobody na osm až dvanáct let bude pachatel potrestán, a) získá-li činem uvedeným v odstavci 1 značný prospěch, b) spáchá-li takový čin vůči osobě mladší patnácti let, nebo c) způsobí-li takovým činem těžkou újmu na zdraví. (4) Odnětím svobody na deset až patnáct let bude pachatel potrestán, a) způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 těžkou újmu na zdraví více osob nebo smrt, b) získá-li takovým činem prospěch velkého rozsahu, nebo c) spáchá-li takový čin ve spojení s organizovanou skupinou působící ve více státech."