Porucha psychiky?
Mirek
Dobry den, je to uz skoro pres rok, co jsem mel neprijemnou zkusenost s pervitinem, prebral jsem a mel jsem stav, ze jsem myslel, ze umru. Zavolal jsem si zachranku, tam me pichli zklidnovacku a poslali domu. Asi tak po tydnu se zacaly dostavovat flash backy /zjistil jsem si pak co to je/ a neprijemne nervozni stavy. Drog jsem se od te doby ani netknul, ale ten strasny zazitek pretrvava. Jakmile si dam treba kavu, nebo napiju se alkoholu, telo se zacina stimulovat a ja citim podrazdenost a neklid. Chtel jsem to resit branim AD a mel jsem i takove doporuceni od doktora, ale nechci uzivat psychofarmaka, myslim, ze maji destrukcni vliv na organismus a pribira se po nich. Pravdou je, ze jsem je chvili uzival, konkretne Asentra 50 a pak je spontane vysadil, muj stav byl uz lepsi. Ted se mi ale vraci stavy, ktere jsou obrovsky neprijemne, spatne se mi dycha, citim napeti na prsou, rozhodi me treba jen neprijemna udalost v televizi, nahly zvuk a treba i nervozita jineho cloveka. Jsem proste porad jak na dratkach. Doma mi vsude lezi neuroly a Lexauriny, snazim se je brat pohotovostne, vzdy kratkodobe pomuzou, ale dlouhodobejsi efekt se vytraci. Prosim, poradte mi, je to opravdu velmi neprijemna situace, snazim se zit normalni zivot, ale tohle je prekazka, ktera me psychicky udolava. Kazdy v zivote udela chyba, ja jsem ji udelal a zaplatil za ni vysokou cenu. Porad verim, ze muj stav neni definitivni a da se s nim neco delat. Mam strach i o svoje zdravi, bojim se ze mi treba vypovi srdce, kdyz je prakticky pod stalym stresem. Prosim, poradte, budu vdecny za Vas nazor a budu se jim ridit.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, jestli chcete dobré doporučení - tak nasaďte asentru a berte jí do června 2009. Dávka musí být taková, aby vaše obtíže zcela zmizely. To pravděpodobně povede k tomu, že stavy zmizí a už se nevrátí. Čím déle to necháte být, tím bude stav hůře léčitelný. Ohledně vyhnutí se psychofarmakům - speciálně skupina, ze které je asentra, patří mezi léky s minimálními nežádoucími účinky, minimálními interakcemi. A nepřibírá se po ní. Píšu ji mnoha lidem a většina spíše hubne. A stejně se jim pravděpodobně nevyhnete. Na straně druhé - lexaurin, neurol, ... doporučuji brát jen v nouzi nejvyšší. A pokud k takovému stavu dojde častěji, než řekněme 1x týdně, doporučuji spíše léky jako asentra. Je to mnohem bezpečnější. Jinak konzultovat se mnou klidně můžete. Kontakt najdete v kdo vám odpovídá. Stačí se objednat.