pervitin
Johana
Dobrý den,jako všichni tady mám taky problém se kterym nevim jak naložit.Týká se mě a mého partnera.Za měsíc to bude rok co jsme spolu a taky měsíc co fetuju pravidelně pervitin.Začla jsem šnupat chvíli před tim než sme se poznali a to v dávkách nesrovnatelných stěmi dnešními.On šnupe už 6let.Samozřejmě že jsme si řekli že pervitin nám vztah nikdy nerozbije ale to sme byli vyjetý.A nebo naivní??já nevim.Nechci fetovat a ani jsem nikdy nechtěla.Na začátku jsem si dávala proto abych vymazala z hlavy bývalího.Těd už ho v hlavě nemám.Miluju svýho přítele a chci sním žít a mít děti.Jen že se hádáme a podezíráme jeden druhého.On mi říká, tak přestan já ještě nechci a zároven(on feták)nechápe že nemůžu být obklopená lidma co fetujou a videt pervitin aniž bych si nedala.Chtěla bych z toho ven ale i sním...nevim co dál poradte prosím Děkuju JOhana

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, podle toho, co píšete, nejste v jednoduché situaci. Společně s přítelem užíváte pervitin. Přítel ho bere již 6 let. Vy jste začala šňupat před rokem, abyste z hlavy zahnala myšlenky na bývalého partnera. Podařilo se Vám to a našla jste si současného přítele. Nicméně v posledním měsíci berete intenzivně, Váš vztah se díky drogám zhoršil, navzájem se k sobě chováte nehezky, jste nespokojená. Ráda byste z toho všeho vyskočila, ALE chtěla byste, aby z toho vyskočil i on! On však nechce! Tomu, co popisujete, se říká odborně SPOLUZÁVISLOST - dobře je to vidět na tom: chtěla bych, ale jedině s ním! Spoluzávislost se netýká jenom užívajících partnerů. Objevuje se i mezi dětmi, které užívají drogy a jejich rodiči, nebo ve vztazích, kde jeden druhého týrá. Je to tak trochu past - lidé jsou v takových vztazích nespokojení, tvrdí, že by chtěli odejít, ale nedokáží to. Bojí se změny, která s sebou nese bolest, samotu apod. Někteří v takovém vztahu zůstávájí i řadu let. Vy jste ten, kdo rozhoduje o svém životě. A každé rozhodnutí s sebou nese kromě zisku (nebudu brát, nebudu mít partnera feťáka, budu zdravá, budu si moct sehnat práci apod.) i pochyby a nějakou ztrátu (budu sama?, zvládnu to?, vzdám se požitků, co mi dávají drogy, ztratím partnera?). Takové rozhodnutí není jednoduché. Někomu pomáhá si před tím věci ujasnit a s někým nestranným vše probrat. Kdybyste o něco podobného stála, napište odkud jste. Poslala bych Vám kontakt na poradnu, kam byste se mohla obrátit osobně. S pozdravem, Gabriela Koryntová.