tralgit a zavislost
Elena
dobry den, touto cestou by som vas rada oslovila ohladne rady ako dalej / moja mama ma problemy s chrbticou vaznejsieho charakteru, uz niekolko rokov uziva lieky tramal, tramabene a v sucasnosti tralgit. V poslednej dobe mame pocit, ze uzivanie presiahlo davkovanie a davkuje si to velakrat denne a mimo ineho uziva lieky na srdce, tlak. Uz dlhsiu dobu v noci nespi a cez den je omamena a ma stavy lutosti. Dokonca odmieta jedlo s tym, ze ma traviace problemy a nechut. Moze to byt zavislost na horeuvedenom tralgite? Popripade poradte nam ake lieky proti bolesti nie su tak navykove. dakujem za radku

Odpověděl:
Dobrý den, Eleno, všechny léky, které ve svém dotazu jmenujete mají stejnou účinnou látku. Tyto léky jsou poměrně silná analgetika na bázi opiátů, při dlouhodobém užívání mohou způsobit závislost a mají i vedlejší účinky, mezi něž patří mj. i nevolnost, nechutenství či zácpa. Předpokládám, že vaší mamince tyto léky předepisuje lékař, který ji má současně v péči ohledně problémů se zády. Bylo by tedy vhodné, konzultovat problém s ním. Jednak je schopen zvážit předepisované množství léku i riziko případné závislosti a také tento lék nahradit jiným lékem proti bolesti s adekvátním účinkem, či zvážit i další možnosti terapie.