Rivotril
Lenka
Hezký den, tento dotaz se netýká přímo mě,ale mého bratra. Mému bratru je 38let - proběhl si úspěšnými,ale i neúspěšnými skoky.Podnikáním,penězi,rozvodem,drogami a nakonec nástupem do výkonu trestu.Kde,ale nebyl léčen na drogy,neměl s tím žádný problém po celé dva roky. Je to velice inteligentní a citově založený člověk.Ted v listopadu 2007 byl, podmínečně propuštěn - má stanovený dohled u psychologa kvůli drogám.Řekla bych,že jsme si vše vyříkaly,drogy nechce brát,tvrdil mi,že s tím nemá žádný problém,dokonce dostal svého syna do péče,chodí každý den do práce.Je pravda,že je někdy více výbušný,náladový,ale tak byl vždycky i před tím než začal drogy brát.,jelikož žijeme všichni pohromadě - dnes jsem uklízela a našla jsem doma léky,které byly u něho - Rivotril,Amytriptilin a Risperdal.Dostal se do mě strach,nemám s těmito léky žádné zlušenosti - bude mi 30let,mám dvě děti a léky žádné neberu. Je možné,že je nemocný nebo také,že léky do sebe tkzv.dopuje - jelikož mu chybí droga? Děkuji moc za Vaši odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, omlouváme se za opožděnou odpověď. K vašemu dotazu - zkoušela jste se bratra zeptat proč tyto léky bere? To mi přijde jako nejschůdnější řešení. Pokud váš bratr normálně funguje (pracuje, stará se o syna, je v kontaktu se svým psychologem atd..), viděla bych to spíše na to, že mu léky předepisuje ze zdravotních důvodů lékař. Navíc vámi jmenované léky nepatří mezi typicky zneužívaná psychofarmaka (částečně jen ten Rivotril). Věřím, že se problém vyjasní (nebo už vyjasnil) a všechno bude v pořádku. A kdyby něco, klidně se zase ozvěte. Hodně štěstí.