VELKY PROBLEM
MARTIN
Dobry den... Volam sa Martin Ch a mal by som na Vas velku prosbu a to: Existuje moznost ako zistit kontakt na osobu ktoru som poznal a ktora by sa mala nachadzat v niektorej z liecebni pre drogovo zavislych? Uz dlhsiu dobu sa nachadzam v zahranici a nedavno mi dosla sprava od starej kamaratky, kde ma prosila o pomoc dostat sa z velmi zlej situacie... Bohuzial jej spravu som si precital az o den neskor a ked som ju chcel hned kontaktovat jej tel. cislo uz nikto nezdvihal... Viem ze bude potrebovat obrovsku pomoc pretoze ked zvladne liecbu, nebude mat kam ist a na koho sa obratit.... Myslim ze si nepraje nikto aby spadla do starich kolaji a aby sa stretavala so starimi znamimi, Ktori boli vacsinou vsetko zavisli ludia... Rozhodol som sa ze by som jej dokazal pomoct a dal by som jej sancu, odist z krajiny uplne do noveho sveta ked by nemala moznost a pristup ku drogam... Stretavala by sa len s ludmi ktori ku drogam maju odpor, dostala by pracu, strechu nad hlavou proste dostala by sancu na novy zivot, ktory viem ze by dokazala zvladnut.... A preto Vas prosim ak je mozne poradte mi ako by som na nu ziskal kontakt, ak sa nachadza v liecebni alebo ak to je mozne a mate pristup k nejakej databaze prosim doructe jej aspom moju mailovu adresu s mojim menom Martin Ch..... Vola sa Sona P alebo D a pochadza z Kyjova myslim ze to je niekde pri Brne, zavisla na drogach vek medzi 20 - 25 rokov, tmave vlasy Dakujem. S pozdravom Martin Ch

Odpověděl:
Dobrý den, Martine, chápu, že byste rád vaší kamarádce po léčbě nabídl podporu a možnost změny prostředí. Bohužel, se zprostředkováním kontaktu na ni vám nedokážeme pomoci. Léčebných zařízení je celá řada, hodně jich má status zdravotnického zařízení a jsou vázáni lékařským tajemstvím, takže nelze očekávat, že na požádání sdělí informace o svých klientech/pacientech. A samozřejmě, žádná databáze klientů, léčících se ze závislosti na nelegálních drogách, neexistuje. Je mi líto, ale budete muset počkat, zda se vám kamarádka znovu neozve. V počátečních fázích léčby klienti zpravidla nemají umožněny soukromé telefonní hovory, ale v další fázi to možné je, takže pokud vás bude mít kamarádka zájem kontaktovat, určitě to udělá. Přeji hodně štěstí. PS: I když váš dotaz vyvěšuji jako "skrytý", (což znamená, že si ho můžete otevřít jen po zadání kódu a na veřejné časti poradny se nezobrazuje), z důvodu zachování anonymity a ochrany klientů této poradny, jsem příjmení, uvedená ve vašem dotazu, smazala.