popoka
dobrrý den, chtěl jsem se zeptat zda-li může mít marihuana za následek odcizení se od lidí(i když i oni kouří marihuanu)a takový stavy jako, že se o mě baví že už to není takový vztah mezi kamarády jako dřív nebo jestli je to spíše psychická porucha.Pocit, že mě pomlouvají nemají o mou osobu zájem a tak podobně.Jsm uživatel marihuany každodenní uživatel (3-4 jointy) povětšinou ve večerních hodinách.Za váš názor předem děkuji jinak jste skvělí věřím, že vaše stránky lidem pomáhají.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Marihuana, zvláště pokud je užívaná tak intenzivně, jak popisujete, může způsobit psychické potíže. To, o čem píšete, by mohl být důsledek užívání marihuany, potenciálně dost závažný. Popisovaný stav vypadá jako rozvíjející se psychotický stav s paranoidními rysy. Jestliže budete kouřit marihuanu dál, mám za to, že bude mít tendenci se to zhoršovat. Myslím, že by bylo zcela na místě trávu teď vysadit. Většinou se takové stavy spontánně upraví po pár dnech či týdnech, pokud člověk abstinuje. Výjimečně přetrvávají delší dobu a to pak je dobré konzultovat to s odborníkem-psychiatrem. Zkuste trávu aspoň na čas vysadit a uvidíte, jak se to bude vyvíjet. Pokud byste měl s tím vysazením problém, asi by bylo dobré se také obrátit na odborníka. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám odporučit kontakt na někoho z kolegů. Protože pokud nepřestanete, hrozí, že se ta psychoza skutečně rozjede a mohlo by se stát, že skončíte v psychiatrické léčebně.