NALSEDKY PO DLOUHOLETEM UZIWANI
kristyna
dobry den...chtela jsem se zeptam jsem momentalne cista 2 mesica byla jsem 5 let na perniku prakticky zawisla uziwala jsem ho w kuse jen s mensimi pauzami...jsem wlastne na takowem detoxu nasi mi pomohli a odwezli do Usa momentalne jsem se tady wratila i do skoly a bala jsem se toho i kdyz jsem chtela bylo to jedine wychodisko uz mi to ani nedawalo po 2 gramech nic...myslite ze pul roku co tady budu se ze me wse dostane jsem stastna ze jsem zjistila ze to jde normALNE FUNGOWAT JEN MAM STRACH ZDA SE MUZE OBJEWIT JESTE NEJAKE WEDLEJSI UCINKY PO TOM JE MI8 ZATIM DOBRE JSEM SICE CISTA 2 MESICE ALE JDE TO A UZ TO NECHCI ZNICILO MI TO MALEM ZIWOT DEKUJI ZA ODPOWED KRISTYNA

Odpověděl:
Dobrý den, omlouváme se za opožděnou odpověď. K abstinenci vám samozřejmě gratuluji, určitě je to dobré rozhodnutí. Ptáte se na následky užívání a na to, zda po půl roce už bude všechno vpořádku. Víte brala jste 5 let, a to je docela dlouhá doba. Předpokládala bych, že se vám v průběhu dalších měsíců mohou objevovat chutě si pervitin (a nebo jinou dostupnou drogu) znovu dát a nebude také jednoduché současně zvládat stres z nového prostředí. Chutě znovu si dát drogu jsou běžné a prochází tím všichni, kteří mají za sebou zkušenost se závislostí. V ČR mají možnost navštěvovat doléčovací programy, které jsou mj. zaměřeny právě na udržení abstinence. Nemám přehled, jak to přesně v tomto směru funguje v USA, ale myslím, že by pro vás mohlo být dobré vyhledat odborníka, který má s touto problematikou zkušenosti. Ale záleží samozřejmě na vás a na tom, jak se vy sama cítíte a jaké problémy eventuelně řešíte. Ještě k těm následkům - napadá mě, že pokud jste brala injekčně, bylo by vhodné nechat si udělat testy na HIV a žloutenku B a C. Přeji hodně štěstí a držím palce.