Drogy a jejich doba trvání v těle...
Kamarádka
Dobrý den, dotaz se netýká mě, ale mojí kamarádky. Vždycky to byla moc hezká, šikovná a inteligentní holka. Minulý rok odmaturovala, ale z důvodu nošení kontaktních čoček ji nepřijali na Univerzitu obrany. Kvůli přísným rodičům a narážkám se odstěhovala a začala živit sama. Po 3 měsících nezvládla ignoraci rodiny a smrt blízkého člověka a zhruba měsíc se utápěla v problému zvaném drogy. Po smrti přítele s kamarádkou zkusila kokain, to trvalo zhruba 4 týdny, běhém té doby okusila ještě mariuhanu, hašiš. To bylo všechno zhruba před 5 měsíci. Jelikož ráda občas koukne na nějakou akci typu Apokalypsa nebo Cybertronic, vyzkoušela v nedávné době Extázi. Chci se zeptat jak dlouho ještě v těle budou následky po těchto drogách. Má nastupovat k Policii ČR a časem se dostat k protidrogovým. Drogy už odsuzuje, byla i v Anglii jako výchovný poradce pro problémové děti. Děkuji za Vaši odpověď S pozdravem Kamarádka

Odpověděl:
Dobrý den, detekce užití drog se nejčastěji provádí z moči nebo krve, doba, po jakou lze užití zjistit závisí na typu použitých testů, délce a intezitě předchozího užívání a také na individuálním metabolismu organismu. Užití THC je z moči zjistitelné až 1 měsíc, vyjímečně i déle, v závislosti na intezitě předchozího užívání. Z krve je tato doba kratší - max. 14 dní. Užití extáze - z moči max. 14 dní, z krve 3 dny. Užití kokainu - z moči i krve do 24 hodin. Pokud tedy kamarádka s drogami experimentovala před pěti měsíci, výsledky testů budou zcela jistě negativní. A do budoucna by si měla tyto experimenty raději odpustit, s prací u Policie ČR to skutečně nejde dohromady. (A to nezmiňuju další problémy, které by jí mohly způsobit).