PRO BÁRU ORLÍKOVOU
...
PSALA JSEM O CENĚ TESTŮ NA HEPATITIDU C A VYSTE MI ODEPSALA A DĚKUJI ZA ODPOVĚĎ. JSEM Z OKOLÍ KRALUP NAD VLTAVOU,TAK MI PROSIM NAPIŠTE NĚJAKÉ TO ZAŘÍZENÍ NEBO LÉKAŘE,DĚKUJI. A V KÁČKÁCH BÝVAJÍ TESTY ZDARMA NEBO NE? POKUD JO,ZAJDU RADĚJI DO KÁČKA. A JEŠTĚ BYCH CHTĚLA VĚDĚT ZA JAK DLOUHO MI POVÍ VÝSLEDKY. PĚKNÝ DEN,NASCHLE...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že z Kralup je pro Vás relativně dostupná Praha, kde je asi také nejvíc možností. V káčkách je teď s testy na hepatitidy problém, v současnosti mají k dispozici pouze rychlé testy (z kapilární krve) na HIV, ale na hepatitidu nejsou dostupné, protože neexistuje nyní v ČR rychlý test, který má potřebný evropský certifikát a společnosti, které distribuují laboratorní techniku, tak tento typ testů v ČR nyní vůbec nenabízí. Tento problém už se řeší delší dobu a pro Vás to bohužel znamená, že budete muset vyrazit na testy k doktorovi, protože v káčku bohužel teď na céčko netestují. V Praze je specializovaná ambulance, kde se zabývají především léčbou a testováním infekcí u uživatelů drog a kde Vám test udělají zadarmo, pokud máte zdravotní pojištění (za člověka, který má zdravotní pojištění, je považován i ten, kdo disponuje kartičkou pojišťovny, přestože má třeba na pojistném v současnosti dluh). Informace z ambulance jsou chráněné lékařským tajemstvím a nikomu kromě lékaře a Vás se výsledek testu nedostane do ruky. Zavolejte tam a telefonicky se obejdnejte a pak už by to neměl být problém. Krom hepatitidy bych doporučovala si pro jistotu udělat testy na všechny infekční choroby, pro Váš klid. Držím palce. Poradna pro choroby jater pro Prahu a okolí Léčba hepatitidy C, testování na virové hepatitidy, HIV a jaterní testy Vladimírova 10, 140 00, Praha 4 telefon: 234 091 142 MUDr. Vratislav Řehák http://www.hepatitis.cz