marihuana
Marfi
Dnes jsem zjistil, že můj syn z prvního manželství, který žije u mé bývalé ženy doma na zahradě pěstuje ve větším množství marihuanu a po sklizni ji chce prodávat dalším osobám. Zatím s touto drogou neobchodoval, ani nijak nekšeftoval. Není zatím nijak trestaný a tak si myslím ,že toto dělá poprve. Prosím poraďte mi jak mám jednat, abych neudělal více škody než užitku. Pro mne je toto první zkušenost s drogama a tak proto žádám o pomoc. Děkuji předem za odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, omlouváme se za opožděnou odpověď. Ohledně vašeho dotazu jsem kontaktovala Mgr. Hanu Gajdošíkovou z Právní poradny A.N.O., která se specializuje na právní aspekty drogové problematiky. Její odpověď vám přeposílám. "V daném případě doporučuji důrazně upozornit syna, že se vystavuje nebezpečí trestního stíhání pro trestný čin dle ustanovení § 187, odst. 1 trestního zákona. Pokud navíc pěstuje konopí ve větším množství s úmyslem jej prodávat dalším osobám, vystavuje i nebezpečí trestního stíhání dle ust. § 187, odst. 2 trestního zákona. Znění ustanovení § 187 trestního zákona pro úplnost cituji zde: Nedovolená výroba a držení omamných a psychotropních látek a jedů „§ 187 (1) Kdo neoprávněně vyrobí, doveze, vyveze, proveze, nabízí, zprostředkuje, prodá nebo jinak jinému opatří nebo pro jiného přechovává omamnou nebo psychotropní látku, přípravek obsahující omamnou nebo psychotropní látku, prekursor nebo jed, bude potrestán odnětím svobody na jeden rok až pět let. (2) Odnětím svobody na dvě léta až deset let bude pachatel potrestán, a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 jako člen organizované skupiny, nebo ve větším rozsahu, nebo b) spáchá-li takový čin vůči osobě mladší než osmnáct let. (3) Odnětím svobody na osm až dvanáct let bude pachatel potrestán, a) získá-li činem uvedeným v odstavci 1 značný prospěch, b) spáchá-li takový čin vůči osobě mladší patnácti let, nebo c) způsobí-li takovým činem těžkou újmu na zdraví. (4) Odnětím svobody na deset až patnáct let bude pachatel potrestán, a) způsobí-li činem uvedeným v odstavci 1 těžkou újmu na zdraví více osob nebo smrt, b) získá-li takovým činem prospěch velkého rozsahu, nebo c) spáchá-li takový čin ve spojení s organizovanou skupinou působící ve více státech.“ V případě potřeb podrobnějších informací se prosím obraťte přímo na právní poradnu A.N.O. Kontakty naleznete na těchto stránkách vpravo. S pozdravem Hana Gajdošíková"