ass
dobrý den, chtěla jsem se zeptat, moje kamaradka šňupala kokain nebo pervitin, ted si nejsem jistá a brala to takhle min 4 měsíce, je možné aby se z toho sama dostala bez odborné pomoci? tvrdí, že už to nedělá. Můžu ji v tom věřit? díky

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Možné to samozřejmě je. Ne každý, kdo vyzkouší drogy nebo je nějakou dobu užívá, musí nutně podstoupit léčbu, aby s tím přestal, zvlášť pokud se k životu bez drog rozhodne po pár měsících braní - po pár letech už je to něco jiného a bez léčby to obyčejně nefunguje. Nicméně vždy je přestávání bez odborné pomoci přinejmenším složitější a ne vždy je efekt dlouhodobý, je větší riziko, že se k tomu dotyčný vrátí. Ohledně Vaší kamarádky - záleží na mnoha okolnostech - její motivaci k tomu, aby přestala, na tom, jak intenzivně pervitin/kokain brala, jak je to dlouho, co s tím přestala. Výsledek její snahy o abstinenci závisí také na tom, zda se pohybuje stále v prostředí, kde se drogy berou, stýká se s lidmi, kteří drogy berou, užívá nadměrně jiné drogy (marihuana, alkohol),... - pokud je na tom takto, není moc to moc šťastné a je vyšší pravděpodobnost, že do drog spadne znovu. Pokud byste měla pocit, že to kamarádka nějak nezvládá, zkuste jí doporučit, ať vyhledá nějakou odbornou pomoc, alespoň ambulantní. Zatím přeji hodně štěstí.