alkohol
ph
Dobrý den, mohli byste mi prosím poradit, co mám dělat, když můj otec, čím dál tím víc pije (doma, v práci), jaké jsou možnosti, aby se šel léčit, jestli tam musí jít sám, nebo je i nějaký "donucovací" prostředek. Díky za Vaši odpověď

Odpověděl:
Dobrý den, nedobrovolná léčba závislosti je možná pouze v případě, kdy ji v rámci trestního řízení nařídí soud jako tzv. ochranné opatření. Což v praxi znamená, že závislý musí spáchat nějaký trestný čin, být za něj odsouzen a ochranná léčba je mu rozsudkem nařízena. Dále je možno závislého nechat hospitalizovat, pokud aktuálně ohrožuje na životě a zdraví sebe nebo své okolí. V tomto případě se však nejedná o léčbu, nýbrž krátkodobou hospitalizaci, která trvá po dobu těchto akutních příznaků, což bývá max. pár dní. Samotná nadměrná konzumace alkoholu (či jiných návykových látek) není pro nedobrovolnou hospitalizaci kvalifikovaným důvodem. Navíc nedobrovolná léčba většinou nebývá úspěšná. Chápu, že vás situace vašeho otce trápí a je to pro vás velice náročné. Myslím, že by bylo rozumné, abyste se vy (ev. s někým z rodiny) obrátili na odbornou pomoc a ve spolupráci s odborníky se pokusili vymyslet vhodnou strategii, jak otce k léčbě motivovat. Můžete se zkontaktovat s nejbližší AT ambulancí, jsou ve všech větších městech. Jejich seznam najdete na www.drogy-info.cz v rubrice Mapa pomoci nebo na www.drogy.net v rubrice Kde hledat pomoc. A nebo se ještě ozvěte a napište region a my vám zkusíme někoho doporučit. Držím palce a přeji hodně sil.