analgetika
anonym
Dobrý den, mám dotaz, jestli je možná fyzická závislost na analgeticích a jak je možné se dostat z psychické, popř. i z fyzické závislosti??? Mám na mysli analgetika typu Ibalgin, Ibuprofen, Paracetamol, apod. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, na tomto typu léků se vytváří spíš závislost psychická. Může se ale stát, že při velké touze po lécích začne tělo vykazovat jakoby fyzické příznaky abstinence. Z takové závislosti je možné zkusit vyskočit postupným snižováním dávek (nesmíte je ale nahradit něčím jiným). V případě, že to nepůjde, doporučuji návštěvu lékaře a s ním udělat plán, na který bude dohlížet. Jinak jsou to ale léky poměrně slabé a neměl by být fyzicky problém vyabstinovat. Hlavně řešte příčiny, tedy to, proč je berete.