Dobry den,syn 78 rocník na heroinu 3 roky vyhazov z gymnazia v roce 2000 uspěšná lecba v Nechanicich pek recidiva zázemí má přestěhovali jsme se na vesnici v současné době užívá subutex a chce z toho programu vystoupit a ma zadost do Nového Města nad Metují na psychiatrii užívá ho 2 roky je na ném zavislí pije alkohol-jen pivo tvrdy al.ne.nepracuje je 10 let na UP .muj nazor je zkusit Nove Město pak dolécovací program a do práce ptám se ja syn otom ví že vam písu prosím o radu p. doktorka mu nevěři uz jsem vam psala kod 352002 děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Myslím, že léčba, zvláště pokud je již domluvená a syn s ní souhlasí a chce se závislosti zbavit, je určitě vhodné řešení. Doléčovací program samozřejmě také. S doléčováním je vždy vyšší šance na to, že abstinence po léčbě bude dlouhodobě úspěšná. Nevím, zda doktorka, o níž píšete, je ta, která synovi předepisuje Subutex... ale ze zkušenosti mohu říct, že znám řadu lidí, kteří se dostali ze závislosti na drogách i po velmi dlouhé době. Je to samozřejmě dlouhá cesta, ale může být samozřejmě úspěšná. Dále je možnost, aby syn nastoupil do léčby v jiné léčebně, která je přímo zaměřená na léčbu závislostí (např. Červený Dvůr) nebo zvážil dlouhodobou léčbu v terapeutické komunitě. Každopádně pobytová léčba, doléčovací program a zaměstnání je dobrý plán. Pokud byste ovšem měla zájem i o jiné kontakty na léčebná zařízení, mohu Vám je poskytnout. Přeji Vám i synovi hodně štěstí.