Pervitin - pro Janu Marečkovou...
Alice
Velice děkuji za odpověď z 30. 4. Jsem čistá zhruba 8 let. Svou abstinenci jsem však asi 4x porušila, ale ne s ním... Zjistila jsem, jak mi je potom blbě na dojezdu a fakt nějak nechápu, jak jsem tehdy mohla a jak může on... nevím, co na tom má. Také vím, že "být s ním" je pro mě ohrožující. Jak o tom furt mluví, tak je pravda, že nad tím pak člověk přemýšlí. A bohužel nejhorší je (a to asi platí pro všechny abstinující) "narýsovat bývalému feťákovi čáru" :-( v tomto případě tuším, že bych neodolala. Také mi přijde, že se mu do toho abstinování moc nechce, nebo spíš tak napůl. Situace se změnila. Já ho vykopla a rodiče taky. Takže teď bude odkázaný sám na sebe. Jenže on si vždycky najde u někoho útočiště. I přes všechno možné, co dělá, či nedělá, tak mu i neznámí lidé věří... Moc to nechápu, ale zatím to tak je. Odešel z jiného města, aby dokázal přestat, ale jak vidím, tak ani to mu nijak nepomáhá. Já mu dala jasně najevo, jak to je... Že až bude normální, že může přijít a že mu ráda budu oporou pro případ, že se rozhodne s tím seknout. Jenže... kdysi to tak bral... Dnes už na něj nemám takový vliv. Takže jsem pomalu a jistě došla k názoru, že bude lepší se od něj držet dál a dát mu najevo (i přesto, že tvrdí, jak mě miluje a že i já ho mám svým způsobem stále ráda), že s ním za tohoto stavu nebudu... Uvidím, jak se to celé bude dále vyvíjet. Mějte se fajn...

Odpověděl:
Dobrý den, myslím, že jste se k tomu postavila velice rozumně. 8 let abstinence je opravdu slušný výkon (i navzdory těm 4 uklouznutím), sama nejlíp víte, kolik vás to stálo sil a práce na sobě samé. A fakt by byla hloupost do toho spadnout znovu. Držte si i nadále, co se týče pomoci jiným, své hranice a myslete především na sebe a nenechte se manipulovat. Pokud se týká vašeho kamaráda/přítele, je možné, že mu po nějaké době zázemí začne chybět (ono to bydlení různě po známých není nic moc) a že právě toto pro něj může být jedním ze signálů, že pervitin mu nejen dává, ale i bere, a že by s tím třeba měl něco dělat. Jak již jsem psala - vy jste se za daných okolností zachovala nejrozumnějším možným způsobem (a jeho rodiče nejspíš také). Mějte se hezky a držím palce, ať kamarádovi/příteli co nejdříve dojde, že na pervitinu ho se vší pravděpodobností čeká řada problémů a že mu to nestojí za to. A klidně zase napište, jak to s vámi vypadá:)