piko
Cheko
Je možné si střelit jen jednou a pak už nikdy???Mam na to čím dál větší chut ale strašně se toho bojím.....Beru 2 roky stoho rok celkem hodně...A nedávno mě chytla chut na jehlu...Taky dělám věci které bych nikdy předtím neudělal...Chytám čím dál tím větší schýzi..Je to už závislost???

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Určitě je možné si dát injekčně jen jednou a pak už nikdy, ale obávám se, že ve Vašem případě to není moc pravděpodobné. Pokud berete pervitin dva roky, z toho rok intenzivně, uvažujete o injekčním užívání, pervitin výrazně mění Vaše chování a prožívání (děláte věci, které byste předtím nedělal, máte "stíhy"), tak bych soudila, že se o závislost na pervitinu jedná. Navíc člověk se obvykle ptá, zda to je závislost nebo není (a nejraději by se ujistil, že může v užívání pokračovat, aniž by to závislost byla), ve chvíli, kdy už o závislost jde. Pokud k tomu přidáte injekční užívání, tak to bude jen horší. Je to nejrizikovější způsob braní drog, můžete se mnohem snadněji předávkovat, opatřit si záněty žil a abscesy, popřípadě nějakou infekční chorobu a mnoho dalších zdravotních problémů, které se pak často dost blbě a dlouho léčí, i když byste třeba v budoucnu s pervitinem přestal. Zkuste zvážit, jak to vlastně s Vámi a s braním drog vypadá a uvažte, zda by nebylo spíš lepší přemýšlet o tom, jak braní omezit nebo s ním přstat, než se pouštět do tak obrovského rizika, jako je injekční užívání. Jakmile s tím jednou začnete, je velmi pravděpodobné, že s ním budete pokračovat a zbavit se drog, pokud je berete injekčně, je pak ještě o dost obtížnější. Ale je to samozřejmě Vaše rozhodnutí. Pokud to přece jen budete chtít zkusit, tak aspoň dodržte pár základních bezpečnostních pravidel: 1) použít ke každé aplikaci drogy sterilní stříkačku 2) nikdy nesdílet stříkačky ani ostatní nádobíčko (lžičku, filtr) s nikým jiným a další, která najdete například na tomto odkazu www.extc.cz/frames/zdravi/pruvodce_bezpecnym_branim/jake_nadobicko.pdf